A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 3-6 játékos
A legjobb: 5 játékossal
Játékidő: 180 perc
Ajánlott: 14 éves kortól
Szerző: Christian T. Petersen
Kiadó: Fantasy Flight Games
Kiadás éve: 2011
Sorozat: A Game of Thrones játékok
A király halott. A hét királyság háborúban áll. A George R. R. Martin népszerű regényciklusának (A tűz és jég dala) világában játszódó társasjátékban, melynek immáron második kiadása látott napvilágot, hat nemes ház egyikeként szállhatunk versenybe a Vastrónért.
A trónok harca stratégiai játék, melyben legfőbb feladatunk seregeink irányítása és Westeros területeinek elfoglalása, s mi még fontosabb: megtartása. Lássuk, hogyan is történik ez a gyakorlatban.
A regényekből ismert nemesi házak (Stark, Lannister, Martell, Greyjoy, Baratheon, Tyrell) egyikeként kelünk harcra a játéktáblán, mely Westeros kontinensét és az azt körülölelő tengert ábrázolja, különböző területekre felosztva. Egyes területeken találhatunk erődöket, kastélyokat. Az a játékos, aki a tíz rendelkezésre álló kör alatt bármikor hét ilyen területet elfoglal, megnyeri a játékot.
Kardok vihara
A területfoglaláshoz természetesen szükségünk lesz hadseregre is, melyet négy különböző egységből állíthatunk össze. Rendelkezésünkre állnak hajók, a tengeri csatákhoz és a többi egység szállításához, gyalogosok, illetve lovasok, a szárazföldi harcokhoz, valamint ostromtornyok az erődök elleni csatákhoz. Az elfoglalt területeken az erődök, várak mellett még két fontos dolgot találhatunk: ellátmányt, melyet hordók jelképeznek, illetve koronát, mely hatalmunk növekedését biztosítja. Minél több ellátmányt biztosító területet birtoklunk, annál több és hatalmasabb seregünk lehet.
Seregeinknek különböző parancsokat oszthatunk ki, melyek a többi játékos előtt eleinte rejtve maradnak, majd egyszerre kerülnek felfedésre. A parancsok közé tartozik a mozgás (támadás), védekezés, hatalomgyűjtés, fosztogatás (más játékos parancsainak semlegesítése), illetve segítségnyújtás (a környező területeken folyó csatákba).
A területek mellett továbbá van három szerep sorrend (Vastrón, Hűbéresek, Tanács), melyekért rendszeresen meg kell küzdenünk egymással. Az egyes szerepekre a rendelkezésünkre álló hatalomból, melyet tokenek jelképeznek, kell egymás után téteket tennünk. Az így megtett téteknek megfelelően mindegyik szerepre kialakul egy-egy sorrend. (A legtöbb hatalmat ajánló lesz az első helyen, a második a másodikon és így tovább.)
A vastrón sorrendje határozza meg a játékosok sorrendjét, valamint az első helyezett dönt a harcokon kívüli patthelyzetekben.
A hűbéresek sorrendje dönti el a csatákat, döntetlen esetén, valamint az első helyezett harci bónuszt is kap.
Végül a tanács sorrendje a kijátszható különleges parancsok számát határozza meg, az első helyezett pedig utólagosan megváltoztathatja egyik, már kiadott parancsát, illetve felderítheti a vademberek következő támadását is.
Ha az állandó belviszály nem lenne elegendő, folyamatos fenyegetést jelentenek az északról időnként betörő vadak és seregeik. Amikor ez megtörténik, minden játékosnak együttesen kell visszaverni őket, a rendelkezésükre álló hatalom felhasználásával. Amennyiben sikeres a védekezés, a legtöbb hatalommal hozzájáruló jutalmat kap, ellenkező esetben pedig mindenki súlyos veszteségeket szenved el, ám a legkevesebb hatalmat felhasználó játékost sújtja a legnagyobb veszteség.
A második kiadás
A legszembetűnőbb változás az első verzióhoz képest maga a látvány. Az új térkép gyönyörűre sikeredett, a régi fa figurákat pedig díszesebb, enyhén márványmintás műanyag váltotta fel. A kártyákon szereplő ábrák is sokkal szebbek, hangulatosabbak lettek. Újdonság, hogy a játék már alapvetően nem legfeljebb öt, hanem hat játékossal játszható (mely mindenképp ajánlott), a régebbi kiegészítők egyes elemei is bekerültek az alapjátékba, mint például a már említett ostromtornyok, vagy éppenséggel a kikötők.
A vadak támadásához pedig ezúttal külön kártyapaklit kapunk, melyek az támadás következményeit, a nyereségeket, veszteségeket tartalmazzák.
A felsoroltakon kívül még apróbb változtatások történtek a szabályok terén, valamint új opcióként kapunk egy kártyapaklit, mellyel a véletlen szerepét emelhetjük be a csatákba.
Ha a hatalmasok játszmáját játszod, győzöl vagy meghalsz. Nincs középút.
Bizony, a Trónok harca vérbeli stratégiai játék, kezdő, illetve a könnyedebb, rövid játékok kedvelőinek kevésbé ajánlott, ám mindenkinek kötelező, aki szereti a kidolgozott, hangulatos, összetett játékokat. A játék során folyamatosan stratégiai és diplomáciai képességünk használatára van szükség, ugyanis gyakorlatilag a szerencsének semmi szerep nem jut. A győzelemhez vezető utunk során ugyan szükségünk lesz játékostársaink segítségére, ideiglenes szövetségekre, ám sosem szabad elfelejtenünk, a másik hátbatámadása bár nem szép dolog, de szükséges, hiszen végül csak egy maradhat.
Magyar nyelvű játékszabály Thaur jóvoltából (forrás: Ketaklub.hu)
Angol nyelvű szabály
Hibajavítás az alapjátékhoz
Segédletek
Segédlet a házakhoz - Hajsrekker György munkája
Házkártya fordítások - Tiba Roland munkája
Részletes bemutató
Kártyák:
24db (43*65)
81db (57*90)
Ez a játék egyszerűen fantasztikus! Mikor megvettem öröm volt ránézni is, de játszani annál inkább. A játék mindvégig feszültséggel teli, a harcok (végre valahára) nem a szerencsére épülnek. És a licitálós rész is rendkívül izgalmas! A játék nagyon akciódús, ergó egy csatamentes köröd sincs szinte!(3-4 játékosnál azért lehet). Teljesen megérdemli az 5 pontot! De azért pár negatívum:
1. A játékban nagyon benne van a szövetségkötés és az intrika (nincs is jobb, mint mikor valaki orvul hátba döfi a gyanútlan szövetségesét). Ám egy idő után a játékos már tudja mikor kivel kell szövetkezni és kivel nem. Ezért annyira nem sok a választási lehetőség. Továbbá a 6 játékos módban már nem sok intrika van, hisz a játékosok a játék elején már (úgymond) ligákba szerveződnek.(Baratheon-Greyjoy-Tyrell és a Stark-Lanister-Martell.)
2. Ahogy azt az ismertető írja, ha valaki akár 1-2 hibát is vét, már csak bukdácsol a játék végéig és idő kérdése meddig bírja.
De mit számít mindez, ha maga a játék amúgy zseniális. :D Komolyan, egyes lépéseknél az ember akár 20 percet is agyalhat. Mint mondtam, szerintem egy hatalmas 5!
Szerintem szuper ez a játék!:) Ez az első harci stratégia társasjáték, amivel valaha játszottam, de nagyon bejött, és újra rászoktatott a társasozásra. Bár a szabályok átolvasása és megértése időigényes (kicsit nehezen vettem rá magam eleinte), de miután megértettem, utána a gyakorlatban már szinte azonnal beindult a gépezet. Emellett gyönyörű a tábla és a játék tartozékai, és mindig van valami váratlan fordulat a játékban. Ami viszont szerintem esetleg negatívumnak tekinthető (bár ez másnak lehet kihívás:), hogy bizonyos játékosok kezdő pozíciói nem olyan jók, mint másoké, ami különösen akkor ütközik ki, ha nem 6-an játsszák a játékot, ezért egyes Házakkal egész egyszerűen nehezebb nyerni, főleg, ha a jó pozícióban lévők ügyesen taktikáznak. A játék hossza viszont szerintem nem negatívum, nekem akkor is mindig volt taktikáznivalóm, amíg mások "órákig" gondolkodtak egy-egy lépésen. Az pedig külön tetszett, hogy gyakran vannak meglepő és nagyon izgalmas fordulatok, és legtöbbször nem lehet kiszámítani, hogy mi fog történni. A Trónok harca könyvek története viszont a játékban közvetlenül nem köszön vissza, ezért annak is maradéktalan az élmény, aki nem ismeri a sztorit, de szeretne egy gyönyörű küllemű és izgalmas harci stratégia játékkal játszani.:)
Az eddigi harci jellegű, taktikai társasok közül eddig ez fogott meg a legjobban. A harcrendszer jól el lett találva, a harc előtti taktikai lépések fantasztikusak. A hosszú szabályzat ellenére 1 játék után, könnyen megjegyezhetőek a szabályok. Sokáig leköti az embert, csepp unalom nélkül. Ajánlom mindenkinek akinek néhanapján van pár órája és szereti harcot és taktikát.
Sziasztok!
Mindenkinek nagyon ajánlom, aki valamelyest trónok Harca rajongó, de azoknak is akik nem is ismerik, mert nem kell ismerni a story-t ahhoz, hogy élvezni lehessen a játékot.Ez a játék abszolút megéri az árát,gyönyörű a grafikája, fantasztikusan összetett és kidolgozott a játékmenet.Ha tetszik és csak az tart vissza, a vásárlástól, hogy angol, ne gondolkodj tovább, mert a magyar játékszabály amit a honlapról lehet letölteni, teljesen érthető.Annyi a hiányosság, hogy a házkártyák, és a feladat kártyák nincsenek elfordítva, de aki kicsit beszél angolul, vagy játszott, már online valamilyen játékkal(pl.WoW ,CS, vagy bármi ilyesmi)az kitudja bogozni a feladatokat :)
Egyszóval, csak ajánlani tudom ezt a játékot :)
A játék csillagos ötös! A külleme, a hangulata kiváló, a játékélmény pedig mindig lenyűgöző. Habár az első játék eléggé döcögős a bonyolult szabályrendszer miatt, a részletesen kidolgozott szabálykönyv szinte mindig segítségül hívható a felmerülő kérdések tisztázásakor. A játékban az összes ház szinte azonos esélyekkel indul, így főképp a leendő hadvezéreken múlik a játék végkimenetele. A játékidő valóban hosszú, nálunk 2-3 óra egy parti, de minden egyes rááldozott percet sokszorosan megtérít a felejthetetlen élmény, amit nyújt.
- A játék fantasztikus! Rettentően élvezetes minden party amit játszunk. A bonyolult szabályrendszer gyakorlott játékosoknál inkább előny mint hátrány, több a lehetőség és a kombináció. Arra viszont készüljön fel mindenki, hogy a szabályrendszert és néha a játékhoz kapcsolódó gyakori kérdések fórumokat el kell olvasni legalább egyvalakinek előtte, aki nem gyakorlott játékosok esetén kb. 90 percet a parti elkezdése előtt magyarázással fog tölteni.
- A házak kiegyenlítettek bár a Lannister ház, ha a szövetségkötést mint lehetőséget kizárjuk - a pörgősebb játékmenet, a váratlan fordulatok és piaci kofák modjára történő hosszas viták elkerülése érdekében - akkor a legtapasztaltabb játékost kívánja, más esetben a Greyjoy egy-kettőre felfalja és ha a legtapasztaltabb játékos is van vele, bizonyos westeros kártya kombináció még így is hazavághatja. (10 játékból 9 szer történt meg ez.)
- A legélvezetesebb játék egyértelműen a 6 játékos mód, ennél kevesebb esetén a Baratheon és a Tyrell nagyon jó pozicióba kerül tehát kissé kiegyenlítetlenné válik a meccs.
- A játék átlagosan 2-3 órát igényel, kivéve ha elmegy 10 körig mert akkor kb 5.
- A véletlen kártyák használatát javaslom, gyengít a valériai acélkardon de nem teszi haszontalanná továbbá véresebbé teszi a csatákat.
- Összegezve: Mindenkinek nagyon ajánlom aki szeretne egy kifinomult csatázos társasjátékot magának.
A társasjáték alapvetően jól adja vissza George R. R. Martin világának hangulatát. A játékosok hamar keverednek egymással összetűzésbe, ezáltal gyorsan kibontakoznak fegyveres, intrikus vagy "más" konfliktusok, sokmindenre kell egyszerre ügyelni. A játék kivitelezésének minőségével teljes mértékben elégedett vagyok, a szabályok sem bonyolultak (bár a szabálykönyv elrettentő). Hátrányként jelölöm meg, hogy a csatát befolyásoló házkártyák döbbenetesen (aránytalanul) erősek.
A játék jó, hosszúsága miatt kicsit fárasztó. Hárman tudtuk csak kipróbálni, többen biztosan még szórakoztatóbb.
Először kibontva nem tűnt extrának a kidolgozás. Legalábbis a WoW 3k-val drágább, de nagyságrendekkel több darabból áll a játék, és szebbek is a kidolgozások. Azonban a térkép valóban gyönyörű. Többedszerre kézbe véve és a funkciójukat figyelembe véve teljesen korrekt minden ami a dobozban található.
A szabályrendszer elsőre elég bonyolult, 1 átolvasás és 1 játék után kezd sokkal egyszerűbbnek tűnni. Tényleg nem az egyszerű kategóriába sorolandó. :)
Rendkívül szórakoztató, főleg ha a játékosok nem csak a saját dolgaikra koncentrálnak hanem szövetségeket kötnek, megszegik őket és stb. A táblán szereplő 6 család közül azért van akinek könnyebb ill. nehezebb a dolga, de ennek ellensúlyozása azért nem lehetetlen.
Nekem nagyon tetszik.
Sziasztok!
Nekem nagyon bejön a játék. Az eddigi hasonló játékok közül amikkel összehozott már a sors (Hadurak, Kard és Korona) ez tetszik a legjobban. Nincs benne nagy szerepe a szerencsének tényleg a tudás és a taktika számít, amit persze megváltoztathatunk a csatakártyák segítségével. Amit én hátrányként fel tudok hozni az általában az ilyen játékoknál lévő probléma, hogy bár a szabály engedi, de 3-an játszva nem az igazi, mert akarva akaratlanul általában az nyer, aki az elején kimarad a más játékossal való harcból, és csak a legyengült ellenfelet kiüti. Amit viszont csak itt tapasztaltam "hiba" az az elhelyezkedésből adodó előny ha nem vagyunk hatan, de minimum öten. pl.: mi általában 4-en játszuk és aki a (remélem helyesen írom) Baratheon-nal van az szépen elindul lefelé a semleges részekre és elfoglalja a várakat és utánpótlás mezőket amitől megerősödik vagy estleg me is nyeri a játékot anélkül, hogy bárkivel harcolna a többi játékos közül. Ehhez képest a Stark-nak bármerre is megy meg kell küzdenie valamelyik másik játékossal vagy vizen vagy szárazföldön. Ugyanemiatt védeni könnyebb a területét, de védekezéssel nem lesz meg a hét vár...
De ennek ellenére a játék tényleg zseniális, csak ajánlani tudom mindenkinek.
Társasjáték ügyileg a Activity és Monopoly-ig terjedt az ismeretem. Aztán másfél éve rátévedtem a Szellemlovas oldalára, majd beszereztem ezt a játékot. Betanultam a szabálykönyvet, lefordítottam(tuk) a kártyákat az angolul kevésbé tudó barátok kedvéért, majd megszerveztem az első játékot. 6 órásra sikeredett, de azóta alig tudok eleget tenni az igényeknek. Rengeteg meneten túl vagyunk, és mindenkinek nagyon szereti. Mi szinte a végtelenségig újra tudjuk játszani.
Megunhatatlan klasszikus lett (bár most tervezem beszerezni a kiegészítőket is, hogy teljes legyen a kép).
A Game of Thrones: The Board Game 2nd edition
Tanulhatóság: 2/5
Ár/élmény arány: 5/5
Újrajátszhatóság: 4/5
Játékidő: 120-210 perc
Játékosszám: 3-6
Talán a legjobban sikerült Game of Thrones játék, de egy igazi ASOIAF fannak kötelező, hogy ott legyen a polcán. Tapasztalataim szerint ezt a játékot mindenki élvezi, még az is, aki amúgy nem szereti a Trónok Harcát. Ebben a játékban a szerencsefaktor minimális és a végső győzelemhez nem elég csupán nagy seregeket mozgatni, legalább olyan jó taktikusnak kell lenni, mint Tywin Lannister.
A játék igazi GoT élményt nyújt, ahol a Vastrónhoz vezető út nagyon rögös, ha győzni akarunk, gátlástalanul hátba kell szúrnunk szövetségeseinket és megtéveszteni mindenkit a játék során. Alapszabály, hogy senkiben sem szabad megbízni, mert minden terv romba dőlhet, ha rosszul mérjük fel az ellenfeleinket. Bookreadereknek különösen ajánlott.
Előnyök: A valaha volt legjobb játék, amivel játszottam, már vagy 3 éve közel minden héten játszunk vele és még mindig nem untuk meg. Ez egy átfogó játék, ami szól a politikáról, hadviselésről, gazdálkodásról és szinte mindenről, ami a saját házunk vezetéséhez kell. Megjelennek a vadak, váratlan eseménykártyák és szerepe van az Éjjeli Őrségnek is. Szerintem ennél izgalmasabb és jobban összerakott játék nem nagyon van. És az ára is egészen baráti még a két kiegészítőjével együtt is.
Hátrányok: Mivelhogy ez egy nagyon összetett játék, a szabályrendszere is majdnem ilyen bonyolult. Szükséges legalább 2-3 próbajáték, hogy minden flottul menjen. Mivel nagyon sok az ármánykodás, sértődősöknek nem ajánlott, senkinek sem érdeke, hogy barátságok menjenek tönkre, mert éppen valaki elárulta a másikat.
Összegzés: Az egyik legjobb társas, csak ajánlani tudom, megéri a ráfordított energiát és pénzt, de nem is olyan drága. Ha már mindenki elég profi a játékban, ajánlom a két kiegészítő kipróbálását is, azok még tovább színesíthetik az élményt, főleg a Dance With Dragons kieg.