Elder Sign (Angol kiadás)

Új Társasjáték - Alapjáték

Tulajdonságok:

A játék kiadása: Angol

A játék: Angol nyelvű

Játékosszám: 1-8 játékos

Játékidő: 90 perc

Ajánlott: 14 éves kortól


Adatok:

Szerzők: Kevin Wilson, Richard Launius

Kiadó: Fantasy Flight Games

Kiadás éve: 2011

Sorozat: Elder Sign játékok




Értékelések:

4.4

A pontok átlaga


9 értékelés

Írj értékelést

Próbáld ki otthon azokkal, akikkel játszani fogsz
Azonnal kipróbálható

A kipróbálásról részletesen itt olvashatsz.
Ajandekutalvány

Kártyavédő, hogy "örökké" tartson

Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben. Ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk!
Swan Standard: általános használatra
Kártyavédő - Swan 43*65 mm Standard (160 db-os) 1 db Kártyavédő - Swan 70*120 mm Standard (150 db-os) 1 db
Össz ár: 2380,- Ft

Swan Prémium: igényes játékosoknak
Kártyavédő - Swan 43*65 mm Premium (100 db-os) 1 db Kártyavédő - Swan 70*120 mm Premium (70 db-os) 2 db
Össz ár: 3570,- Ft

Arkham városa sosem nyugodhat békésen. Ezúttal a helyi múzeumban készülnek a Mérhetetlen Vének világunkra törni. Az Elder Sign egy igényes, pörgős kockajáték, az Arkham Horror alkotóitól.

Arkham Horror light

Első ránézésre a játék az Arkham Horror kistestvére. Kooperatív játékmenet, ugyanazok a szereplők, ugyanazok a tárgyak, a varázslatok, a szövetségesek, a szörnyek és még a végcél is ugyanaz: megakadályozni a Mérhetetlen Vén felébredését, vagy ha ez sikertelen, egy végső, elkeseredett küzdelemben kiűzni a világból.

Második ránézésre szembeötlik az első nagy különbség. Az Elder Sign-hoz nem jár tábla. A játékteret a szokásosnál nagyobb méretű múzeumi és külső világbeli helyszíneket, eseményeket képviselő kártyákból kell felépíteni úgy, hogy mindig hat darab múzeum kártya van játékban, a külső világok ezek mellé kerülnek fel az asztalra, amikor elérhetővé válnak. A játék mozgatórugóját a nyolc darab egyedi dobókocka adja, hat darab zöld, melyeket mindig használni fogunk, illetve egy sárga és egy piros színű, melyeket tárgyaink felhasználásával vehetünk igénybe, ezek oldalain rendszerint kedvezőbb eredmények találhatók. Kapunk még egy nagy órakorongot is mozgatható mutatóval, mely az idő múlását, napról napra a veszedelmes éjfél közeledtét jelzi.

Éjszaka a múzeumban – kicsit másképp

A játék elsődleges célja, hogy megakadályozzuk a választott Mérhetetlen Vén felébredését úgy, hogy összegyűjtünk meghatározott darabszámú ősi jelet (elder sign) a múzeumi és a külső világi feladatok, helyszínek sikeres teljesítésével. Minden helyszínen szerepel több feladat, amik közül mindet sikeresen teljesítenünk kell ahhoz, hogy a helyszínért járó jutalmakat megkapjuk. A feladatok a dobókockák bizonyos oldalait mutatják, ezeket kell sikeresen kidobnunk korlátozott számú próbálkozás alatt. Először kiválasztjuk a választott helyszínen a teljesítendő feladatot, majd dobunk a hat darab zöld kockával. Ha sikerült a dobás, a kockákat ráhelyezzük a teljesített feladat megfelelő ábráira és a maradék kockával indulunk neki a következő feladatnak. Ha a dobás sikertelen volt, újra dobhatunk, ám büntetésként egy kockával kevesebbel. Ez addig tart, amíg az összes feladatot sikeresen teljesítjük, vagy elbukjuk, amiért természetesen veszteségek érnek minket.

Sikeres teljesítés esetén jutalmunk lehet több hasznos tárgy, varázslat – mellyel rendszerint már megdobott kockát lehet félretenni későbbi használatra, szövetséges, vagy szerencsés esetben ősi jel is. Ezek mind létfontosságúak ahhoz, hogy sikerre vigyük, egyes helyszínek ugyanis mind a hat, vagy akár mind a nyolc kockával sikeres dobást kívánnak meg. Ezen felül még említést érdemelnek az elmaradhatatlan szörnyek, amik ha megjelennek, extra feladatként jelentkeznek az egyes helyszíneken, továbbá folyamatos nyomást jelent az idő múlása, minden negyedik kör (éjfél) után új  módosító tényező lép életbe, mely az esetek nagy részében további nehézségeket eredményez.

A nyomozóknak tehát nincs egyszerű dolguk. Bár a kockadobáson alapuló játékmenetről úgy tűnhet, pusztán a szerencse dominál, legalább ugyanennyire fontos szerepe van a taktikázásnak, a tárgyak, extra kockák használatának, újradobásának.

Végítélet

A játék jól visszaadja az Arkham Horror játékok hangulatát, nagy előnye, hogy egyszerűségének köszönhetően öt perc alatt előkészíthető, az új játékosoknak nagyjából ez alatt az idő alatt el is magyarázható a szabály és már indulhat is a kaland, mely 45-90 perc alatt lejátszható. Remek időtöltés az olyan alkalmakra, mikor nincs idő egy egész napot igénybe vevő, komplex játékot elővenni.

Angol nyelvű szabály

Játékbemutató

A Elder Sign játékok sorozat többi tagja:

Alapjátékok:

16576,- Ft
Raktáron van
Azonnal kapható a boltban is
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén

Kiegészítők:

11504,- Ft
Előrendelhető
Várható, de nem tudjuk mikor
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
12876,- Ft
Előrendelhető
Várható, de nem tudjuk mikor
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
13257,- Ft
Előrendelhető
Várható, de nem tudjuk mikor
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
8733,- Ft
Előrendelhető
Várható, de nem tudjuk mikor
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
8486,- Ft
Előrendelhető
Várható, de nem tudjuk mikor
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
11487,- Ft
Előrendelhető
Várható, de nem tudjuk mikor
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén

Értékelések

4.4

A pontok átlaga

9 értékelés alapján
  • 4
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0

Értékeld ezt a terméket és írd meg a véleményedet

Ehhoz először be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál itt az idő. Aztán gyere ide vissza és folytasd a véleményed megírását.Bejelentkezés & Regisztrálás
  • Na kérem, pénteken megjött az Elder Sign, így a hétvégén kipróbáltam. A játék egyébként FFG játékhoz méltóan gyönyörű, minden eleme szép és kifogástalan. A játék karaktereit, és mérhetetlen vénjeit pedig már ismerhetjük az Arkham Horrorból. A mechanika itt azonban más, és lényegesen egyszerűbb.

    A hétvégén 3 kört játszottam, két single player játékot, illetve egyet hármasban. (Arkham Horrort sosem volt kedvem egyedül játszani...)
    Mindháromszor kb. Másfél óra volt a játékidő, előpakolás 10 perc, és elpakolás 5 perc.

    Bár mindenki a könnyűségére panaszkodik, az első játékban esélyem sem volt. Cthulhut húztam, meg Jenny-t, a dilettáns csajt. ő pár nap után meghalt, de neki legalább sikerült kalandot teljesítenie. Utána jött a magánnyomozó, ő is meghalt, aztán a kutató, és ő is. Végül a fotós, neki már nem sok reménye volt, Cthulhu ellen lelte végül halálát. 13 végzetjelző került fel, és pontosan 1 db ősi jelet tudtam szerezni a játék alatt. Nem hiszem, hogy kihagytam volna szabályt, de nagyon kemény kalandok voltak, özönlöttek a szörnyek és zárolták a legjobb kockáimat. A mítosz kártyák meg csak szórták a végzetjelzőket.

    Másodjára Hastur ellen küzdöttem, Dexterrel, a varázslóval. Jól ment már 9 ősi jelem volt, és csak 2 végzetjelző. Aztán belementem egy vakmerő kalandba és buktam, így Dexter belehalt. Nyomok, tárgyak, varázslatok tömegét dobtam ki vele, a beváltatlan trófeákról nem is beszélve. Új karaktert kellet húznom. Jött Bob, a kereskedő srác, és akkor a játék is bekeményített. Szörnyek, végzetjelzők sorban, nem jöttek ki a gurítások... Végül összekapartam a maradék 4 ősi jelet. Ezalatt 7 további végzetjelző került fel. Nem sok híja volt, még 2 és felébredt volna.

    A harmadik játéknak már többen futottunk neki. Yog-Sothoth volt az ellen, Caroline, a pszichológus, Amanda a hallgató, és Vincent az orvos vágott neki a kalandnak. Vincent halála után Gloria, az író jött játékba. Ez a játék elég kiegyensúlyozott volt, párhuzamosan haladtunk és bár Yog-Sothoth is elért 8 jelzőt, nem nagyon éreztük magunkat veszélyben. Mondjuk ez volt az első játék, amikor egyetlen olyan mítoszkártyát, kalandot vagy szörnyet sem húztunk, ami zárolta volna a kockáinkat.
    Így elég jól haladtunk, és aránylag simán nyertünk.

    A játék az Arkham Horrorral ellentétben kevésbé emlékeztet szerepjátékra, hiszen nincsen mozgás, a tárgyak csak egyszer használatosak, így azt sem mondhatjuk, hogy általuk fejlődik a karakterünk, továbbá hiányzik a helyszínkártyák húzásának izgalma. de megmaradt az utolsó pillanatban gurított megfelelő szimbólum diadalmas érzése, illetve a mi mindig felolvassuk a kalandkártyák hangulatos leírását.

    Hogy a játékot nehezíteni kell-e házi szabályokkal? Komolyabbakba még nem mentem bele, de kettő alkalmazok: 1. Nem lehet ősi jelet venni a bejáratnál trófeákért. 2. A szörnyeket egyenletesen kell elosztani a kalandlapokon!

    Nekem bejött, és az első két játék éjszaka egyedül egy olvasólámpa fényénél és megfelelő zenével rohadt nyomasztó volt és hangulatos. Nem Arkham horror, de nekem bőven adta a feelinget. Annyi idő alatt lejátszható, mint amennyi idő az Az Arkham felállításához kell, és az is biztos, hogy ehhez is érkezik majd kiegészítő bőven...

  • Zseniális játék, kétszemélyesen és ötösben is remek volt. A nagy kártyavédőt mindenképp érdemes megvenni hozzá, a kicsi azonban nem illeszkedik pontosan, ettől összetapadnak a lapok, és rosszabb keverni; én három játszma után szedtem le.
    Az előző kommenthez: a szörnyeket a szabályok szerint is egyenletesen kell elosztani. Az ősi jel 10 trófeáért pedig jó, hiszen ha kevés a játékos, akkor nehezebb máshogy szerezni, ha pedig sok, akkor kevesebb az egy főre jutó trófea, így nehezebb megvenni.

  • Talán a kis gyűjteményem legjobb játéka. Rengeteget játszottunk vele, és azt kell mondjam, hogy minden korosztálynak tudom ajánlani, fiúknak lányoknak egyaránt. A szabályok egyszerűek, a minőség a már megszokott FFG szinten van. Nem csak azoknak ajánlom akik szeretik a gyors pörgős játékokat, hanem azoknak is akiknek van egy kis szerepjátékos érzékük, mert a random kártyákból remek kis történeteket lehet kerekíteni. Kicsi beleéléssel remek Call of Cthulhu világú szerepjátékokat lehet belőle kihozni.
    Én személy szerint kipróbáltam, hogy milyen lehet a játék storyline-ban és egész jól megdobja a játéknak az amúgyis fergeteges hangulatát. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egy mesélőnek kijelölt játékos a story kártyákat előre meghatározott sorrendben elhelyezi az asztalon (akár 6-nál több story kártya is lehet kint egyszerre) és mondjuk felépíti a múzeumot a lapokból. Minden helyszín több lapból áll, amik egymáson vannak, így csak legfelső látszik, az már nem, hogy mi történik utána. Közben pedig kellő átéléssel mehet a játék. A szabályok ugyanazok, csak a mesélő mondja meg, hogy merre lehet menni, vagy min keresztül lehet eljutni oda ahova menni szeretnének a játékosok. Remélem érthetően tudtam leírni és többen ki is próbáljátok!
    Mindenféleképpen javaslom azoknak, akik szeretik szeretik a csapatmunkán alapuló, cooperatív játékokat. Tőlem a játék 5 csillagot kapott! :)

  • Az egyik legjobb játék amit valaha vettem. Olyan emberek is nagyon élvezték a baráti körömben, akik amúgy nem társasoznak rendszeresen. Hamar tanulható és mivel eleg pörgős, nem hagy időt rá, hogy a többi játékos elunja magát, amíg az egyikük kitalálja mit is csináljon. Főleg mivel kooperatív játékról van szó, inkább az egesz csapat szurkol.

  • "Kalandozás Lovecraft univerzumának egy sötét múzeumában este 8 után? Arkhamban? Dimenzió kapuk és szörnyek és tárgyak amiket kapni lehet? KELL!" - valahogy így álltam neki ennek a játéknak anno. Persze félre ne értsen senki pontosan tudtam, hogy mire számíthatok azaz egy tematikus, de egyébként sima kockadobálós és könnyen érthető játékra némi horror hangulattal. Ennek ellenére valahogy mégsem jött be igazán...voltak jó partijaink, de valahogy kevés és vérszegény az egész játék. A nehézségre sokan panaszkodnak...igen...baromi könnyű játék gyakorlatilag éppen hogy nem lehetetlen veszíteni és ez igen csak levon a Lovecraft-i "nincs semmi remény, mind elbuktunk" feelingből. A taktikának a kooperatív játék léte ellenére igen kevés szerepe van és ez kimerül abban, hogy ha valamiben a te karid jobb (Dimenzió lapok megoldásában vagy bizonyos típusú tárgyak gyűjtésében) akkor te menj oda és oldd meg... és ennyi. A tárgypakli és a varázslatok legnagyobb problémája az, hogy egyszerűen túl egysíkú az egész... az egyedi tárgyak paklija 90%-ban piros kockát ad, a sima common itemek dettó 90%-ban sárga kockát és stb. ez pedig szintén nagy hátrány. Biztos van akinek nagyon bejött ez a játék és mint írtam már nekem is okozott nem kevés jó partit de sok játékkal a hátam mögött azt mondom, hogy nem szívesen veszem elő... és miért adtam neki 5-ből 4 pontot? A játék minden gyermekbetegségét megoldják a kiegek. és egy tényleg fantasztikus, izgalmas és hangulatos, de még mindig viszonylag könnyű kártyajátékká varázsolják az alapjátékot.
    Összességében akinek bejött az alapjáték az vegyen hozzá kiegeket de gyorsan (személy szerint nem az Unseen Forces hanem a Gates of Arkham kieget javaslom), akinek meg nem jött be az alapjáték az adjon neki még egy esélyt mint ahogy én tettem és szerezzen be hozzá legalább 1 kiegészítőt és én garantálom, hogy nagyot fog nőni a játék az ő szemében is.

  • Az én baráti társaságom különösen szereti a Lovecraft játékokat, az Arkham Horror életem legelső társasjátéka. Amikor megtudtam hogy van kockajáték változatban, kicsit kételkedtem a sikerében, mára viszont teljesen lecserélte nálunk a többi ilyen jellegű játékot.

    Igen igaz kockajáték, és kell hozzá szerencse, de emiatt mégsem lehet haragudni a játékra, hiszen ezernyi lehetőséget ad a kockák manipulására.

    Nagyon jó és hangulatos játék, egyik nagy kedvencem.

  • Sziasztok!

    A 4-es értékelés az alapjátéknak szól. Nagyon szeretem, ugyanakkor nem mehetek el a fő gyengesége mellett (a nehezéségről csak annyit ,hogy szerintem jól variálható, ha nehezebb Mérhetetlen vének ellen játszunk, és olyan nyomozókkal, akiknek a képessége kevésbé lehet hasznos, mint a többieké az adott játszmában). Ez pedig az, hogy a játék a "kell még..." tipikus esete. Kellene még pár küldetés, még pár felszerelés, mérhetetlen vén...
    Ezért az Unseen Forces voltaképp kötelező vétel, és szinte tökéletessé teszi az összképet. Pótol, behoz pár új elemet, és képes emelni a tétet a választhatóan használható éjféli borzalmak hozzáadásával.
    Voltaképp nem is kiegészítőről, hanem "Jobbá tételről" beszélünk.
    És akkor még ott van a többi kiegészítő...

    Hosszas gondolkozás után arra jutottam, hogy szerintem ezen lehetőségeket mérlegelje az, aki beszerzi az alapjátékot:

    Ha úgy 5 játék után sem igazán jön be a játék nektek, akkor szerintem célszerű váltani és megválni tőle. Számtalan remek játék van, szerintem nem éri meg időt vesztegetni arra, ami nem tetszik az embernek eléggé ahhoz, hogy hosszabb távon gondolkodjon vele.

    Ha tetszik az alapjáték, és megelégszel ennyivel, nem akarod bővíteni, tökéletesen elégedett vagy azzal, amit kaptál, a kiegészítők nem kellenek.
    Szerintem ilyen helyzetből sokkal kevesebb van, mint az elsőből és a most következőből.

    Most jön az, amikor nagyon tetszik a játék, de úgy vagy vele, mint én. Ez esetben az Unseen Forces mielőbbi beszerzése javasolt. Így egy rengetegszer játszható, kellően változatos játékot fogsz kapni. Must Buy.

    És végül az utolsó eset, hogy az alapjáték valamennyire tetszik, de nem jön be a múzeum, több dolgon jó lenne változtatni...

    Nos, ilyenkor jöhet az alapjáték mellé a Gates of Arkham vagy az Omens of Ice, később pedig a nemsokára megjelenő Omens of the Deep.
    (Ez esetben az Unseen Forces szerintem teljesen mellőzhető, az árából jobb a másik kiegészítőt beszerezni)
    Így a játék gyökeresen megváltozik, és biztosan megtalálja magának a társaság azt, ami a hangulatához legjobban illik.

    Ez tehát az én észrevételem és megjegyzésem a játékhoz, remélem segítségül szolgál azoknak, akik most gondolkoznak az Elder Sign-on.

  • A játék hangulata klassz, igaz miután belelendült a társaság elkezdtek ismétlődni a helyszínkártyák így egy kicsit "leült" a hangulat.
    Magát a játékot csak ajánlani tudnám, viszont a kiegészítők létfontosságúnak is mondhatóak, ha hosszú távra keres valaki játékot, ezzel megakadályozva ne essen alább a játékélmény.
    Mi általában 4 fővel játszottunk, de 2 vagy 3 emberrel sem volt vontatottnak mondható.

  • Nagyon szórakoztató egyedül és társaságban is. A játék túl könnyű, ha az ember tudja mit csinál, de a kiegészítőkkel és saját szabályokkal nagyon meg lehet nehezíteni.

Szállítás bárhová

Ingyen szállítás Magyarországon belül 18000,- fölött, kizárólag GLS szállítás esetén.

Rendelés telefonon vagy neten

Bármikor lemondhatod

Fizetési lehetőségek

Készpénzzel, Bankkártyával vagy Átutalással

60 napig teljes áron

Beszámítjuk bontatlan játékodat

Írj értékelést!