A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 2-5 játékos
A legjobb: 4 játékossal
Játékidő: 60 perc
Ajánlott: 13 éves kortól
Dunwich, Innsmouth, a Miskatonic Egyetem, Arkham… a levegőben veszély érződik. A csillagok állása hamarosan tökéletes lesz ahhoz, hogy a rémségek a világra törjenek a távoli űrből. Ha Cthulhu magához tér, a világnak vége – de vajon mennyire lesz szörnyű a vég?
A Mítosz új életre kelt
A Cthulhu Gloom az alapjáték újragondolása, feldolgozása, amely egy ismerős világba kalauzolja el játékosait. Lovecraft rémvilágánál nem is találhattak volna jobbat a készítők!
A játék célja a saját „családod” elpusztítása úgy, hogy a legnagyobb szenvedést és rémületet éljék át haláluk előtt. Ahhoz, hogy elérd célodat és nyomorúságot hozz családodra, kártyákat kell kijátszanod rájuk. Akkor ér véget a játék, ha valamelyik család összes tagja elhunyt.
A játék kezdetén ki kell helyezni két történetet az asztalra. Ezek a történetek elég erős lapok, amiknek a megszerzésével nagy előnyre lehet szert tenni.
Ezt követően mindenkinek ki kell választania a családját. A négy család mind-mind a lovecrafti világ fontos területeiről származnak. A Miskatonic Egyetem munkatársai, az arkhami elmegyógyintézet betegei, Innsmouth mélységlakói és a dunwich-i Whatleleys család áll a játékosok rendelkezésére.
Az első kört az kezdi, akinek a legrosszabb napja volt.
Mindenki öt lapot kap. Az aktív játékos a körében összesen két akciót hajthat végre. Az akciók a következők lehetnek:
Módosító kijátszása: ezek olyan lapok, amiket élő karakterekre kell helyezni. Ezek megváltoztathatják a karakter pontértékét, új történetikont adhatnak a szereplőnek vagy valamilyen egyéb hatást fejtenek ki. Ilyen lap például az „Érdekes Színre Lelt”, a „Szanatóriumban Rekedt” vagy a „Túl Sok Csápja Van”.
Esemény kijátszása: ezeknek a hatása egyszer érvényesül, majd kikerülnek a játékból. A „Tömeghisztéria”, a „Csupán Egy Álom” vagy a „Dolog a Küszöbön” ilyen lapok.
Időelőtti halál kijátszása: első akciódként kijátszhatsz egy ilyen kártyát, amivel megölhetsz egy karaktert. Csak olyan karaktert tehetsz el láb alól, akinek van negatív Pátoszpontja. Ezek a pontok döntik el, hogy ki nyerte a játszmát. Az „Elveszett a Sötétben”, az „Élve Eltemetve”, illetve a „Háromszor Kiejtette Hogy Hastur” tökéletes példák erre a laptípusra.
Történet megszerzése: ha sikerül valamelyik történet követelményeit teljesíteni, elveheted az asztalról vagy egy másik játékostól a lapot és megkapod az előnyeit. A „Necronomicon” vagy a „Cthulhu Hívása” is ilyen történetkártyák.
Lapok eldobása: eldobod a kezedben lévő lapokat. Csak a köröd végén kapsz újakat.
Passz: nem kötelező cselekedned. Passzolhatsz, így a köröd véget ér.
A kör utolsó lépéseként fel kell húznod annyi lapot, amennyi a laplimited. Ez alapesetben öt kártyát jelent.
A játék végét jelzi valamelyik család teljes elpusztulása. Ilyenkor mindenkinek össze kell adnia a halott karaktereinek Pátoszpontjait. Akinek a legkevesebb pontja van, az nyerte a játékot!
Mik szerepelnek a kártyákon?
A Pátoszpont a játék egyik leglényegesebb eleme. Minden kártyán három helyen szerepelhet Pátoszpont. Lehet negatív és pozitív is. A cél a karakterek gyötrése, így a negatív pontok a kedvezőek. A pozitív lapokat érdemes az ellenfelek családjára helyezni, így hátráltatva őket. Az egymásra helyezett lapok közül mindig a látható pontok számítanak, tehát érdemes átgondoltan, várva a megfelelő pillanatra és akkor kijátszani a lapokat.
A jobb sarokban a történetikonok vannak. Ezeknek önmagukban nincs hatásuk, de más kártyákkal, történetekkel, karakterekkel együtt jelentős szerephez jutnak. Hét ikon szerepel a játékban a mágiától kezdve a rémségen át a románcig.
A színesítő szöveg értelemszerűen nincs hatással a játékra, ám ezek nélkül nem lenne igazi a Gloom-hangulat!
A legtöbb kártya egyedi hatással is rendelkezik. Ezek lehetnek azonnali hatások, amik rögtön érvényesülnek, majd el is múlnak; lehetnek reakciók, amikkel más játékosok körében lehet cselekedni; a folytonos hatások a kijátszásuktól kezdve addig működnek, míg játékban vannak; valamint a maradandó hatások érvényessége állandó, nem megszüntethetőek.
A doboz tartalma
110 átlátszó kártyalap (5 történet, 11 esemény, 20 időelőtti halál, 54 módosító és 20 karakter), valamint a szabálykönyv.
Rémséges játék?
Kétségkívül igen, de nem rossz értelemben! A Cthulhu Gloom bizonyára nagyszerű órákat fog okozni azoknak, akik ismerik Lovecraft történeteit. A gótikus és horrorisztikus világa tökéletesen illik a Gloomhoz. Tovább fokozza az élvezetet a színesítő szövegek jelenléte, amiket érdemes mindig felolvasnotok, hisz’ ez adja meg igazán a hangulatot! Csakis úgy érdemes játszani ezt a játékot, ha elmesélitek, elképzelitek az eseményeket, így garantált a szórakozás!
A Cthulhu Gloom nem csak önmagában játszható. Mivel a szabályok azonosak az eredeti játékkal, így bátran használhatjátok bármelyik Gloomot kiegészítőként.
A Mítosz lényei újra eljöttek… vajon mekkora kínt okoznak majd az emberiségnek?
Angol nyelvű szabálykönyv
Kártyalista
Ismerd meg a családokat
Tervezői jegyzetek, stratégiák, variánsok