Fenn, a napvilágon nem fértünk el. Vajon a föld alatt más a helyzet?
És eljött a nap, hogy meglásd mi rejtezik a föld alatt. A Small World: Underground egy újabb kiegészítő, ám legnagyobb sajátossága, hogy önállóan játszható, önmagában teljes. Viszont mindegyik elemét használni tudod az eredeti Small World alapjátékkal együtt. Lássuk is, hogyan néz ki az alapjáték és miben is tud újat nyújtani az Underground!
Kezdjük az alapoktól: Harcra fel!
A Small World játékban különböző fajokat és képességeket, úgynevezett kombót kell irányítanod és lehetőleg minél több és értékesebb területet elhódítanod a többiek elől. Minden egyes faj rendelkezik valamilyen speciális tulajdonsággal alapból is, amit ügyesen ki tudsz használni és ehhez jön még hozzá a képesség, amit mindig véletlenszerűen kell a fajokhoz rendelni. Így éri el a Small World, hogy minden egyes játék más és más lesz. Nagyon nehezen megunható.
A harc egyszerűen van megoldva. Ahhoz, hogy egy területet meghódíts két emberedre, vagy éppen törpédre, elfedre van szükséged. Ha azon a területen jelen van másvalaki, akkor annyival több ember szükséges, hogy el tudd foglalni.
Ráadásul a kombókat lecserélheted. Ha már nem látsz benne fantáziát, vagy csak egyszerűen a többiek elűztek, akkor bármikor csapatot válthatsz és egy új kombót irányítva vághatsz neki az újabb hódításoknak.
A föld alatt bizony mások élnek!
Az Undergroundban található új térkép, ráadásul mindegyik játékosszámra külön egy van. Ez már az eredeti alapjátékban is nagyon szimpatikus volt, hiszen így a játék minden játékosszámmal jól játszható, kiegyenlített.
A térképen újdonság is található. A folyó. Különbözik az eddig megszokott vizektől, ugyanis ezt bárki elfoglalhatja ideiglenesen. Mindössze egy tokenre van hozzá szükséged, az alap kettőtől eltérően, de a kör végén vissza kell venned onnan az embered, hacsak valami képesség ennek ellen nem mond.
A föld alatt pedig új fajokat is találsz. Szám szerint tizenötöt. Lehetsz most már sötételf, kultista, sárember, vagy akár gnóm is.
A huszonegy új képesség is nagyon változatosra és ötletesre sikerült. A fajod lehet immár mágikus, bosszúálló, királyi vagy éppen vámpír is.
És a legendák valóra válnak!
A legnagyobb újítás a varázstárgyak, illetve a népszerű helyek feltűnése.
A játék elején az alapjátékkal eltérően nem már hanyatlásban lévő jelzőket kell feltenni, hanem szörnyeket. Igazából csak elnevezésében különbözik a kettő. Viszont, minden alkalommal, amikor elfoglalsz egy területet, amin egy szörny állt, akkor húzol egyet a varázstárgyak és helyszínek közül és azt felteszed a területre. Az innentől kezdve a játék végéig a meghódított területen marad.
Mindegyik tárgy, helyszín rendelkezik valami különleges képességgel, amit akkor tudsz kihasználni, ha te uralod azt a területet, ahol az megtalálható. Így aztán elég gyakran előfordulhat, hogy bizony ezek a tárgyak/helyszínek gazdát cserélnek a játék folyamán.
Érdekes és nagyon kellemes újítás, ami tovább fűszerezi az amúgy sem száraz alapokat.
Kiknek ajánljuk?
A Small World: Undergroundot nyugodt szívvel ajánlom akkor is, ha az eredeti Small Worldhöz még nem volt szerencséd, de a tapasztalt játékosoknak is bőven elég újdonságot hoz. A játék alapszabályai viszonylag könnyen elsajátíthatók. Az igazi változatosság azonban a rengeteg faj, képesség és immár a varázstárgyak és helyszínek gondoskodnak.
A magyar nyelvű szabályt ide kattintva tekintheted meg!
|