A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 1-5 játékos
Játékidő: 60 perc
Ajánlott: 12 éves kortól
Szerzők: Peter Lee, Mike Mearls, Bill Slavicsek
Kiadó: Wizards of the Coast
Kiadás éve: 2011
Sorozat: Dungeons & Dragons játékok
A Tűzvihar-csúcs körüli településeket nagy veszély fenyegeti: goblinok és orkok portyáznak a közelben és gyakran fosztogatják a falvakat. Még ennél is rosszabb hír, hogy a vulkánnak új lakója akadt: Ashardalon, a hatalmas vörös sárkány. Csak egy bátor hősökből álló csapat képes bejutni a hegy mélyébe és elpusztítani a sárkányt.
Üdv, kalandozók! Íme, a Tűzvihar-csúcs!
A Wrath of Ashardalon a D&D játékok egy újabb darabja, melyben a játékosok hősöket alakítanak, akik készen állnak harcba szállni és megmenteni a birodalmakat. A játék során behatoltok a vulkánba, körbejárjátok a barlangrendszert, szörnyeket győztök le, kincseket találtok és fejlődtök.
A játék elkezdéséhez ki kell választanotok egy küldetést a mellékelt küldetésfüzetből. Ebben szerepel minden, amit csak tudnotok kell a feladatról. Fontos, hogy a térkép a játék közben épül véletlenszerű elemekből, így sosem tudhatjátok, hogy mi vár rátok a következő teremben. Átgondoltan kell haladnotok Ashardalon birodalmában.
A következő feladatotok annak eldöntése, hogy ki melyik hőssel szeretne játszani. Öt karakter közül választhattok: Heskan, a sárkányszülött varázsló; Quinn, az ember pap; Keyleth, az elf lovag; Tarak, a fél-ork kalandor és Vistra, a törpe harcos. Bizonyosan talál mindenki megfelelő szereplőt.
A karakterek kiválasztását követően meg kell határoznotok a kezdőképességeket is. Vannak kisebb hatalmak, amiket minden körben használhattok, és vannak olyanok, amik rendkívül erősek, de csak egyszer alkalmazhatók. Például Keyleth használhatja a Gyógyító kezek varázslatot, valamint választhat négy további képességet.
Ha megvagytok az előkészületekkel, helyezzétek fel hőseiteket a térképen kijelölt pontra, majd jöhet az első kör.
Irány a sárkány barlangja!
Minden kör három fázisból áll: egy a hősnek, egy a felfedezésnek és egy az ellenségnek.
Hős fázis (Hero Phase): első teendő annak ellenőrzése, hogy mennyi az életerőd. Ha nulla, fel kell használnod egy gyógyítást (Healing Surge). A küldetés elején kettőt kaptok, amik közösek. Ha a jelzők elfogytak és nem tudod meggyógyítani a hősöd, elvesztettétek a játékot.
Ezután egy akciót végrehajthatsz. Mozoghatsz, majd támadhatsz; esetleg támadsz, majd mozogsz; avagy kétszer mozogsz. Az akciód végrehajtása után elkezdődik a következő fázis.
Felfedezés fázis (Exploration Phase): ebben a fázisban kerülnek fel az újonnan felfedezett területek. Ha hősöd egy terület szélén áll, fel kell csapnod egy új térképdarabot és fel kell helyezned a megfelelő helyre. Ezután egy szörnylapot is fel kell húznod, aminek figurája felkerül, kártyája pedig a tied lesz. A továbbiakban te fogod irányítani a rémséget.
Gonosztevők fázisa (Villain Phase): Amennyiben nem helyeztél fel új területet vagy a felhelyezett részen fekete háromszög van, fel kell húznod egy eseménylapot a találkozás pakliból (Encounter deck). Ez a pakli sok-sok elkerülendő dolgok rejt: csapdák (pl. lávafolyam), események (pl. egy szörny őrjöngve rád ugrik) vagy veszélyek (pl. a sziklaomlás). Egyik sem ígér túl sok jót.
Bizonyos küldetésekben találkozhattok igazi gonosztevőkkel. Ilyen például Otyugh, ami egy aberráció, egy igazi szörnyeteg. A gonosztevők minden más lény előtt cselekednek a kártyájuk alapján.
Ezután jöhetnek a nálad lévő kisebb szörnyek, csapdák. A kártyájukon szereplő utasítások szerint kell irányítanod őket.
A három fázis elvégzése után a kör véget ért és a balra ülő játékos fordulója következik.
A harcok levezénylése egyszerű: csupán egy kockadobás elég az egészhez! Első teendő a használandó képesség vagy tárgy kiválasztása, majd a célpont megnevezése. Ezután jöhet a dobás a húszoldalú kockával. Az eredmény lesz a támadóértéked, amit néhány tényező módosíthat.
A módosított támadóértéked össze kell hasonlítanod ellenfeled védőértékével (Armor Class). Amennyiben a támadóértéked egyenlő vagy nagyobb a védőértéknél, eltaláltad az ellenséged. Az okozott sebzést – ami a használt eszköz határoz meg – le kell vonni a célpont életéből. Ha nincs már több életpontja, az ellenfél elpusztult. Ha a célpont egy szörny volt, a tapasztalati pontok közé kerül (Experience pile). Amennyiben a hősöd életereje esett nullára, a figurát el kell fektetni azon a mezőn, ahol állt, majd a következő kör elején fel kell gyógyítani.
Szörny elpusztításakor fel kell húznod egy kincskártyát (Treasure card). Az összes kincs valamilyen tárgy. A választék elég nagy: van itt vorpálpenge, az átalakítás pálcája vagy a szörnyirányítás tekercse. Ezeket a hősök a későbbiek során használhatják.
A tapasztalati pontokat két módon használhatjátok fel. Semlegesíthetitek a felcsapott találkozás lapokat öt tapasztalati pont elköltésével, avagy szintet léphettek.
A szintlépés első lépéseként vagy egy tiszta húszast kell dobnod harcban, vagy semlegesítened kell egy csapdát. Ezután el kell költened öt pontot és hősök második szintű lesz. Ennek több előnye is van: a hős életereje és védelme megnő, új képességeket szerez, illetve képessé válik a kritikus találatra. Mindenképp’ érdemes szintet lépni!
A játékot akkor nyeritek meg, ha sikerül minden előre meghatározott feladatot teljesítenetek. Vereség akkor ér titeket, ha egyikőtök meghal, vagy valamilyen részfeladatot nem tudtok megoldani.
Számos opcionális szabállyal tehetitek érdekesebbé a kalandokat.
Az áldás lapok (Boon cards) előnyöket biztosítanak a hősöknek. Ilyet akkor szerezhettek, ha sikerül teljesítenetek valamilyen kihívást.
A kamrák különleges termek, melyekben előre meghatározott gonosztevők és szörnyek vannak. A hősök célja vagy a benn lévők elpusztítása vagy akár a rabok kimenekítése onnan. Ezek az egyedi feladatok színesítik az egyes kalandokat.
Az ajtók használata is jó pont. Három különböző ajtó állhat a hősök útjába. Vannak nyitott ajtók, zárt ajtók és csapdával felszereltek is.
A doboz tartalma
Nagyon sok elem található a dobozban. Összesen 41 térképdarab, 200 kártyalap, öt hős, hét gonosztevő, száznál is több jelző, egy húszoldalú dobókocka, a szabálykönyv és a küldetésfüzet.
A hősök és szörnyek figurái kiválóak. A 42 bábu mind-mind aprólékosan kidolgozott. A figurák könnyen elférnek a dobozban, még Ashardalon is, pedig nem kicsi!
Értékelés
A szabályrendszer könnyen megtanulható, így akár az első egy-két játék után el is tehetitek a szabálykönyvet. A játék gyors, holtidő ritkán akad, az egyes küldetések egy-két óra alatt lejátszhatóak. Fontos megjegyezni, hogy itt mindegyikőtök a hősök táborát gyarapítja, nincs szükség mesélőre, aki a szörnyeket uralja. A játék teljes mértékben kooperatív.
A minőség kiváló, a figurák csodálatosak, a hangulat is megfelelő. A lények a tipikus fantasy szörnyek: orkok, goblinok, gonosz törpék, sárkányok. Élvezetes lesz harcba szállni velük!
Nem ez az első D&D társasjáték. A Wrath of Ashardalon szabályrendszerét használja mind a Castle Ravenloft, mind a The Legend of Drizzt. Ebből következik, hogy az egyes kártyák, karakterek, szörnyek, varázslatok használhatóak mindhárom játékban. Nagy piros pont a készítőknek!
Méltó tagja az új D&D játékoknak, így bátran ajánlom minden kalandorlelkű társasjátékosnak, esetleg szerepjátékosnak, hogy próbálja ki. A társasjátékosoknak jó alapozást jelenthet a szerepjátszáshoz, míg a szerepjátékosoknak könnyed kikapcsolódást nyújt, mert nem kell hosszú órákat, napokat készülni a játékra. Persze nem csak nekik jelent szórakozást a játék! Bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a fantasy-t, szeret orkokra vadászni, szeret kincsekre lelni.
Jó játékot! Ashardalon már vár…
Angol nyelvű szabálykönyv
Nagyon jó kis játék, mindenkinek bátran ajánlom, aki szereti a DnD-t. Az alapszabályok egyszerűek, a véletlenszerűen épülő kazamatának és a kb13 küldetésnek köszönhetően a játék kellően változatos. Van "hentelős" küldetés, tárgy keresés, NPC bevédés, és a vörös sárkányról se feledkezzünk el. :) Ha megvan a másik két adventure game (Ravenloft, Drizzt), akkor óriási pályákat lehet összeépíteni, vagy napokig tartó kampányokat játszani. A játék kivitelezése pazar, a pályacsempék jól illeszkednek egymáshoz, a miniatűrök szépen kidolgozottak, a kártyák, hős és boss lapok is remekül néznek ki. A szerencsének van némi szerepe a játékban, de kooperatív játékkal, és némi stratégiával szépen lehet ellensúlyozni még a rossz dobásokat is. A doboz belső elrendezésével van csak egy kis problémám, bár minden elfér benne, de nagyrészt csak ömlesztve. A tokeneket érdemes bezacskózni, mert hajlamosak kiszabadulni a doboz aljából és kaotikus módon szétszóródni. Tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek aki egy jó kis csapatjátékot keres. Remélem minél hamarabb jön egy újabb adventure game a kiadótól. :)
Az utóbbi idők egyik legjobb DnD játéka, amihez mostanában szerencsém volt. Aki most ismerkedik a DnD világával, annak érdemes ezzel kezdenie, vagy valamely "testvér játékával" (Ravenloft, Drizzt). A szabályok egyszerűek, nem igényelnek több órás magolást,a játékmenetben nincs üresjárat, hála az esemény kártyáknak. A legnagyobb pozitívumai: a kooperatív játékmód,- igazi csapatjáték,- és a gyönyörű figurák. Szerintem a miniaturák ebben a legszebbek, legjobban kidolgozottak a tesókhoz képest. Némi fantáziával és más kiegészítőkkel a játék a végtelenségig fejleszthető.