York Ketchikanről a környezetében egyre többen hiszik, hogy bármire
felbérelhető. Ezért amikor Conques leggazdagabb embere megpillantja egy
művészeti aukción, rögtön magához kéreti és megpróbálja felfogadni,
hogy szerezzen meg egy festményt, amit Marc Chagall festett még a 20.
század első felében. York először nem akarja elvállalni a megbízást,
hiszen pénzre semmi szüksége, ám a kihívás túl erős: olyan nehézségeket
kell legyőznie, amelyeken még senki nem tudott úrrá lenni. A világ
legjobban őrzött bankjának páncélszekrényébe kell betörnie a
festményért.
Hogy hogyan néz ki egy bank biztonsági rendszere a 30. század végén? A
belépőket pszichikusok és auralátók szondázzák távolról; az ajtótól a
trezorig vezető negyven méter jó néhány dimenzióhasadékon vezet át, és
a páncélteremben több alternatív valóság uralkodik. A trezor ajtaját
kiborgok és idegen fajok őrzik, nanorobotok és a legtökéletesebb
harcászati rendszerek, élők és asztrális entitások: maga a legendás
Alef-osztag. Védelmében energiavetők, bionikus fegyverek, és okkult
hatalmak egyaránt felsorakoznak.
York, ha már elvállalta a feladatot, nem adja fel, pedig utána nyúl a
múltja is. Elhatározásában segíti, hogy tudja, a festményt a végső
pusztulástól menti meg. Ugyanakkor felkészül a mnegbízójával való
összecsapásra, és a hiénaként köréje csoporotosulókkal való küzdelemre
is, mert sejti: Chagall műalkotása nem csupán egy kép a falon...
Annál
jóval több. Mint ahogy a vityebszki zsidó negyedben 1889-ben született
Marc Chagall is több volt egy egyszerű festőnél.
York pedig nem az a típus, aki átverhető vagy akiből áldozat lesz. És
ha egyszer elhatározza, hogy bemegy a páncélterembe, akkor az úgy is
lesz, és biztos, hogy a festménnyel fog kijönni. Hacsak az igazság
ismeretében meg nem változtatja a szándékát...