A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 1-5 játékos
Játékidő: 120 perc
Ajánlott: 14 éves kortól
In this cooperative survival horror board game. Each of you will play as a patient of a mental asylum. The monstrous staff will do everything to keep you in so you will have to use your unexplainable powers to escape. Be sure to find the difference between reality and delusions before it is too late.
Lobotomy 2: Manhunt has greatly improved since last game but still keeps the original Lobotomy spirit and atmosphere. It features:
Ez egy haladó társas, magas minőséggel, egyedi hangulattal. A kampány felénél tartunk, szóval még nem láttam minden egyes részletét, de annyit igen, hogy tudjak véleményt írni. Nekünk nagyon tetszik, mert izgalmas taktikai kihívásokkal lehet találkozni és fontos az együttműködés. Van a pályának egy elborult humora, nekünk ez is bejött.
> Megéri az árát?
A minőségre szerintem semmi panasz: kidolgozott figurák, szép nyomtatások, megfelelő kártyaminőség. A mennyiséggel szintén elégedettek vagyunk: 10 kampány, darabját 3-4 óra végigjátszani, 9 választható karakter, amiket egy halom képességgel lehet tovább alakítani, fegyverek, kiegészítők. A képességeket, a szörnyeket, fegyvereket, tárgyakat mind kártyapakliból húzzuk, ennél fogva magas az újrajátszhatóság. Összesítve tehát drágább játék, de nem éreztük lehúzásnak, van benne anyag bőven.
> Nehéz?
Igen. A játékmenet körökre osztott és minden körben annyi új szörny jelenik meg, ahány karakter van a pályán. Nem kell hozzá nagy matektudás, hogy belássuk, elég hamar el tudják lepni a pályát. Lassúak és nem vészesen nehéz őket legyőzni, viszont akadályozzák a mozgást. A pályákat megadott számú kör alatt kell teljesíteni és az ellenségek mellett nem lehet csak úgy elszaladni. Szerencsére a készítők csináltak pár szabálymódosító kártyát, amivel a nehézséget lehet módosítani: akár felfelé, akár lefelé. Akiknek kevesebb a tapasztalata ilyen játékokban, azok is megpróbálkozhatnak vele, legfeljebb bevezetnek pár könnyítő szabályt a kártyákkal.
> Sok szerencse kell hozzá?
A harcok és a próbák kockadobással dőlnek el, plusz ahogy fentebb írtam, mindent pakliból húzunk. Kell hozzá szerencse, de ahogy fejlődik a karakter, az esélyeink is javulnak. Képességeket, tárgyakat, fegyvereket, gyógyszereket gyűjtünk, fejlesztünk, hogy minél könnyebben haladjunk. Én nem éreztem frusztrálónak itt a szerencse-faktort, de érdemes tudni, hogy van benne.
> Mi tetszik benne?
Kényelmes, logikus az irányítás. A hangulat egyedi, a grafika és a minik látványosak. Izgalmas helyzetek alakulnak ki, okosan kell taktikázni. Tudnak nagyon szívatni a kártyák és a kockák, de összességében nem lehetetlen a győzelem. Jó érzés, mikor sikerül összehozni a küldetés célját, meg kell küzdeni érte. Nagyon tetszik, hogy az első egy bevezető küldetés: folyamatosan adagolja a szabályokat, ahogy haladunk a pályán, tehát gyakorlatilag játék közben tanulunk.
> Mi nem tetszik benne?
Nem egy nyomtatási hibával találkoztunk. Időnként kialakulnak érdekes együttállások, amire nincs válasz a szabályokban. Persze az összetett játékoknál ez gyakori betegség. Annyiféle képesség meg kártya van, hogy nem lehet mindenre felkészülni, óhatatlanul is lesz benne ellentmondás. Érdemes az interneten utána nézni, ha valami gyanúsat tapasztalunk (BGG-n van fent errata is). Továbbá sajnálom, hogy nincs benne folyamatos karakterépítés. A kampány bár egy összefüggő történet, de a pályákat mindig kinullázva kezdjük új, véletlenszerű képességekkel. A hátránya, hogy nincs meg az a feeling, hogy egy hőst viszel végig egy kalandon; viszont az előnye, hogy akár pályánként cserélheted, hogy melyik karakterrel akarsz játszani.