A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 1-4 játékos
Játékidő: 120 perc
Ajánlott: 14 éves kortól
Szerzők: Marco Maggi, Francesco Nepitello
Kiadó: CMON Limited
Kiadás éve: 2024
Sorozat: Dune: War for Arrakis játékok
Arrakis - a sivatag bolygó, látszólag halott és kopár világ. Pedig itt rejlik a galaxis legfontosabb nyersanyaga: a fűszer. Fűszer nélkül az űrutazás lehetetlen, és az emberek elszigetelt bolygókon élnék homokszemnyi kis életüket. Az Arrakist és a fűszerkitermelést irányító nemesi ház nagy hatalommal bír - a császár a jelenleg prosperáló Harkonnen házat leváltva, az Atreides-háznak adta az Arrakist. De mindez csupán egy nagyobb terv része volt, egy ádáz összeesküvésé, hogy az Atreides-ház régi riválisa, a Harkonnen-ház lerohanhassa őket. Harkonnen báró egy áruló támadás során szétzúzta az Atreides-eket, megölte a ház fejét, és most vasököllel uralkodik a bolygón. Paul és Jessica, az Atreides-ház örökösei azonban életben maradtak, és a félelmetes, nomád fremenek, az Arrakis kopár pusztaságának titokzatos lakói segítségével lázadást szítanak a bolygó szívében.
Csupán az egyik Ház kerülhet ki győztesen az elkerülhetetlen harcból, míg a másik a sivatag homokjában fog elveszni. Ebbe a zord valóságba csöppenhetnek bele a játékosok a Dune: War for Arrakis stratégiai, harci társasjátékban.
Ebben az aszimmetrikus stratégiai játékban a játékosok a bolygó irányításáért harcolnak, olyan különleges csapatokat irányítva, mint a fremenek, a harcedzett fedaykinek és a félelmetes császári csapatok, a sardaukarok, miközben fűszeraratókat küldenek a sivatag mélyére, hogy próbára tegyék a nagy homokférgeket. Míg a Harkonnen-ház már javában irányítása alatt tartja az Arrakist, addig a kisebb fremeni erők előnye, hogy a sivatagban rejtőzködnek, és ezt az előnyt kihasználva lassan építik fel erőiket.
A játék motorját egy akciókocka rendszer működteti – ez a War of the Ring veteránoknak ismerős lehet, a fordulóban elérhető akciókat itt is egy kockakészlet dönti majd el -, számos eseménykártyával megspékelve, amelyek segítségével minden egyes játékban másképpen kelhet életre a Dűne-saga története és izgalma. Mindkét fél számára többféle győzelmi lehetőség lesz, a Harkonnenek hódítással nyerhetnek, míg a fremenek úgy, hogy Paul Atreides a szökevény nemesből Muad'dib, a galaxis hódítója lesz.
A játék egy új, grandiózus belépő lesz a játékosok számára a hatalmas Dűne-univerzumba.
Kiváló játék, nagyon vártam, de nem kellett csalódnom. Az ára talán borsos a minik miatt, de mikor már az asztalon van ez elfelejtődik. Nem vészesen bonyolult a szabályrendszer és igazán logikus, tematikus is. Nekem ez a játék adta meg A DŰNE hangulatot, a házak aszimmetriája is segíti ezt. Kb. 3 órás egy átlagos parti, betanulásnál simán lehet 6-7 óra is. Sokat elmélkedőknek nem ajánlott, kockák miatt van némi szerencsefaktor az akció beállításban, harcban, de ezen kívül nagyon jól tervezhető, jól balanszoltnak érzem, elsősorban két főre.