Egy ősi vidéken, a történelem folyását ti alakítjátok. A játékosok magukra vállalhatják az ügynökök szerepét, megerősítve ezzel a régi rendet, hogy romokba döntsék a királyságot. Egy adott játék történései tova gyűrűznek az azt követő játszmákba, megváltoztatva a jövőbeli játékosok rendelkezésére álló erőforrásait és cselekvési lehetőségeit, sőt akár a játék alapvető győzelmi feltételeit is felülírhatják.
Ha egy játékos anarchiával és bizalmatlansággal ragadja magához az irányítást, a leendő játékosoknak tolvajok és a kis hadurak által elárasztott földdel kell szembenézniük. Egy későbbi játék során egy hadvezér megpróbálhat dinasztiát alapítani, olyan uralkodók sorát indítva el ezzel, amelyek nemzedékeken át ívelnek, vagy szörnyű, misztikus szekták felemelkedéshez vezetnek.
Az Oath-ban nincsen az erőforrással való trükközés, alkalmazás vezérelte folyamatok vagy egyéb praktikák. A játék bármikor visszaállítható az alaphelyzetbe, és nem szükséges ugyanazt a csoportot választani egyik játékról a másikra. A játékos kiélheti magát a teljes értékű egyszemélyes módban, hogy lejátsszon több generációnyi játékot, amikor ideje engedi, majd ugyanúgy leveheti a játékot a polcról egy szombat esti partihoz a barátokkal. Nincsenek szkriptelt narratívák vagy előre meghatározott végpontok. Az Oath minden egyes példánya ugyanolyan egyedi izgalmakat és történeteket rejt, ugyanúgy mindenki a részese lehet, mintha maguk a készítők játszanának vele.