A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 1-4 játékos
A legjobb: 3 játékossal
Játékidő: 60 perc
Ajánlott: 13 éves kortól
Szerzők: Johnny O'Neal, Christopher O'Neal
Kiadó: Brotherwise Games
Kiadás éve: 2019
Sorozat: Call to Adventure játékok
A hősök útja csupa kaland és viszontagság. Van, akit a küzdelmek nemesítenek, van, akit megrontanak. A hősnek Te jelölöd ki az útját, de az elvetett rúnák nyomán azt a sors egyengeti. Szerencsére, ha bölcsen választod meg az ösvényt, amin haladsz, hősöd beteljesíti saját végzetét. Hogy tisztalelkű, nemes hősként érsz-e oda, vagy olyasvalakiként, akinek kezéhez vér tapad és mellkasában romlott szív dobog, csak a Te döntéseiden múlik!
A Call to Adventure egy egyedülálló "rúnadobós" rendszert alkalmaz a kihívások megoldására, amely így a történetmesélés igen egyedi útjává válik. A történetek sokszínűségéről a több, mint 150 egyedi kártya gondoskodik. A játékosok minden játékot egy eredetkártyával kezdenek, amely leendő karakterük háttértörténetét adja, valamint ez határozza meg kezdő képességüket is. Ezen kívül választanak maguknak egy motivációt, és egy titkos végzetet, ami a többi játékos előtt egészen a játék végéig rejtve marad.
A játékos egy körben megszerezhet egy új tulajdonságkártyát az asztalról, vagy szembenézhet egy kihívással. A kihívások mindegyikének két lehetséges útja van, és a játékos dönti el, hogy melyik útra próbál rálépni. Például az a játékos, aki a Tolvajcéh kihívást választja, eldöntheti, hogy kémnek vagy pedig gyilkosnak áll. De akár egészen a gyerekkorig megalkothatjuk hősünket. Aki szembekerül gyerekkori riválisával, dönthet, hogy elnyeri ellenfele hűségét vagy pedig eltiporja a földönfekvőt. Minden kihívásnak van egy nehézsége, és adott az is, hogy milyen tulajdonságokra lesz hozzá szükség. Minél több képességgel rendelkezik egy adott játékos a kihívás leküzdéséhez, annál több rúnával dobhat, így annál könnyebben tudja majd a kihívást teljesíteni.
A Call to Adventure nem más, mint azon kalandok sora, amelyben a játékosok a hősüket végig vezetik annak történetén, a kezdetektől a végig, mely a játék során egyedileg íródik. Minden új kártya gazdagítja, színesíti történetedet. Vigyázz! A negatív tapasztalatok építő jellegűek is lehetnek, ugyanakkor megvan az esély arra, hogy karaktered sötét útra lép... Ahogyan a játékosok hősei képességekkel és tapasztalattal gazdagodnak, úgy nő a kihívások nehézsége is. Az a játékos győz a játék végén, aki a legtöbb (sors)pontot gyűjti össze! A játékosok versenghetnek egymással, de akár vállt vállnak vetve is nekivághatnak a kalandoknak, amely hatalmas, gyönyörűen illusztrált kártyák és az asztalon csörgő rúnakövek között vezet majd.
A játék végeztével érdemes hangosan felolvasnotok, hogy a játék során milyen hőst sikerült alkotnotok, honnan indult és hová jutott. Ez egy rendkívül érdekes, extra réteget ad hozzá a játékélményhez!
Fantasztikus társasjáték! Játék közben elhiszed, hogy a Hősöd sztoriját alkotod, így előfordul néha, hogy nem azt a lapot játszod meg, amelyik a legmagasabb pontot hozná, hanem azt, ami a Hősöd sztorijába illik. Amiről kevesebb szó esik: Ez a játék gyönyörű, ennek köszönhetően sikerül is neki berántani a játékosokat a Call to Adventure fantázia világába.
Bőven meg van benne az újrajátszható faktor, annak ellenére ajánlom a kiegészítőket, mert azok is remek alkotások!