A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 2-6 játékos
A legjobb: 6 játékossal
Játékidő: 180 perc
Ajánlott: 12 éves kortól
Szerzők: Peter Olotka, Jack Kittredge, Bill Eberle
Kiadó: Gale Force Nine, LLC
Kiadás éve: 2019
Sorozat: Dune: Board Game játékok
Képzeld el, hogy egy nemesi családot, egy szervezetet vagy egy rendet kontrollálsz egy sivár planétán, amely az egyetlen forrása a legértékesebb anyagnak az egész univerzumban: a fűszernek.
Most újraírhatod az egyik leghíresebb sci-fi könyv, Frank Herbert - Dűne történéseit.
A játékban a 6 nagy frakció egyikének vezetőjeként kell helytállnod. Mindegyik frakciónak az a feladata, hogy a saját irányítása alá vonja a galaxis legértékesebb erőforrást! Ahogy Leto Atreides herceg mondta: "Mindez azonban semmi a melanzshoz képest! Egy maroknyi fűszerért otthonhoz juthatsz a Tupolon! Nincsen párja, valódi öregedésgátló, és nem lehet mesterségesen előállítani. Az Arrakison kell kibányászni." Melanzs nélkül az űrutazás is lehetetlen lenne.
A játékosok kiválasztják a nekik tetsző frakciót, amelyet irányítani szeretnének. A választható frakciók mindegyike saját különleges képességekkel rendelkezik.
Az Atreides-ház, az egyetlen osztály, amely jegyzetelhet, és láthatja a játék néhány paklijának jövőjét, haditervek egy részét.
Harkonnen, akik akkor mutatják ki a foguk fehérjét, ha megszegik a szavukat. A játékban extra áruló kártyákat kapnak, vezetőket foghatnak el.
A Fremenek, az Arrakis őslakosai, akik könnyebben mozognak a zord vidéken, képesek meglovagolni a homokférgeket, és valamelyest védettséget élveznek a viharral szemben.
Bene Gesserit, amely képes használni a Hangot, hogy a játékosok azt tegyék, amit ő szeretne. Képes megjövendölni, hogy egy játékos nyer-e egy bizonyos fordulóban. Ha a jóslat beteljesül, ő is nyer.
Császár, amely a kártyák licitálásából származó fűszert gyűjti be, és hatalmas vagyonnal rendelkezik.
Űrliga, amely fűszert gyűjt, miközben a játékosok csapatokat szállítanak le az Arrakas felszínére, ahonnan maga a fűszer is származik.
Mindegyik frakció érdekes és egyedi játékélményt biztosít a játék során. Azonban jó tudni, hogy ez nem egy 1-2 órás játék. Valószínűleg 3-4, de akár 7-8 órát is igénybe vehet.
Ennek a játéknak van egy igazán remek szövetségkötési rendszere, annak ellenére, hogy nincsenek kimondott szövetségek a játékban, de ha egy homokféreg egyszer feltűnik, szövetségek jöhetnek létre a Nexus során, és ezek addig életben is maradnak, amíg egy másik féreg megjelenik. Ezek a szövetségek teszik lehetővé a játékosok számára, hogy jobban megoszthassák képességeiket, netán a játék győzelmi feltételeit, ami sokkal interaktívabbá teszi a játékot. De egy szövetség sem tarthat örökké, könnyen felbomolhat, ami igazán klassz kontraszövetségi játékhoz vezet, miközben maga a játék meglepően kiegyensúlyozott marad.
A Dune: Board Game bátran ajánlható mindazoknak, akik egy remek, összetett játékot keresnek. Ez a játék abszolút meghálálja a rá szánt időt, mert olyan gazdag élményben lesz részed, mintha te magad is a sivatagos dűnéket járnád.
Már csak egyetelen kérdés maradt: vajon ki fogja végül uralni a Dűnét?
Nagyon jó kis strarégiai játék, sok interakcióval a játékosok között. Általában 2-3 óra egy játék. Aki még pluszban szereti a Dűne világát is, az ne keressen tovább. 6 játékossal a legjobb, de 4-5-el is fun. A grafika és a kialakítás nagyon szép szerintem. (Angol nyelvű, legalábbis én még úgy vettem)
Megtörtént eset, ami kellően átadhatja a játék valódi fűszerét, az intrikát!
A Császár nagy gondban volt, hogy tartsa-e az 5-ös licitet, ér-e az a lap annyit. Ezért az Atreides-hez fordult, aki felajánlotta neki, hogy 1 fűszerért cserébe elárulja, hogy érdemes-e tovább licitálnia. A Császár gondolkozott, majd átadta az 1 fűszert. Értéktelen kártya, hangzott a válasz. A többiek összenéztek. Itt valami nem stimmel. Az Atreides szövetségese, ha jó információt kapott korábban, akkor nem ajánlott volna 5 fűszert a lapért. Lehetséges lenne, hogy az Atreides játékos átverte a saját szövetségesét? Vagy inkább a Császárnak hazudott volna? Még mielőtt a kérdést neki szegezték volna az Atreides-nek, a Császár váratlanul kijátszott egy Truthtance - Igazságrévület kártyát, amikor már kötelező igazat mondani. Te hazudtál nekem az előbb?, kérdezte határozottan. A frakciók feszülten figyeltek. És jött is a beismerő válasz, egy félmosoly keretében: Igen.
Így történt hát, hogy a Császár végül nem egy értéktelen lapot vett meg.
Tanulság? A Dűnén egyetlen fűszert érintő hazugság is ellenséget szerezhet.
Megtörtént eset, ami kellően átadhatja a játék valódi fűszerét, az intrikát!
A Császár nagy gondban volt, hogy tartsa-e az 5-ös licitet, ér-e az a lap annyit. Ezért az Atreides-hez fordult, aki felajánlotta neki, hogy 1 fűszerért cserébe elárulja, hogy érdemes-e tovább licitálnia. A Császár gondolkozott, majd átadta az 1 fűszert. Értéktelen kártya, hangzott a válasz. A többiek összenéztek. Itt valami nem stimmel. Az Atreides szövetségese, ha jó információt kapott korábban, akkor nem ajánlott volna 5 fűszert a lapért. Lehetséges lenne, hogy az Atreides játékos átverte a saját szövetségesét? Vagy inkább a Császárnak hazudott volna? Még mielőtt a kérdést neki szegezték volna az Atreides-nek, a Császár váratlanul kijátszott egy Truthtance - Igazságrévület kártyát, amikor már kötelező igazat mondani. Te hazudtál nekem az előbb?, kérdezte határozottan. A frakciók feszülten figyeltek. És jött is a beismerő válasz, egy félmosoly keretében: Igen.
Így történt hát, hogy a Császár végül nem egy értéktelen lapot vett meg.
Tanulság? A Dűnén egyetlen fűszert érintő hazugság is ellenséget szerezhet.
Eszméletlen jó tematikus játék, ahol minden játékosnak különböző képességei vannak, ezáltal mindenki mást vár, mást akar, és a másikat próbálja befolyásolni. Mióta megvettem a játékot úgy 8-10 alkalommal játszhattam, és még szeretném sokszor. A játék legélvezhetőbb 6 játékossal.