A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 3-5 játékos
Játékidő: 90 perc
Ajánlott: 12 éves kortól
Szerzők: Rob Daviau, Andrew Veen, JR Honeycutt, Ryan Miller, Noah Cohen, Brian Neff
Kiadó: Wizards of the Coast
Kiadás éve: 2018
Sorozat: Betrayal at House on the Hill játékok
A Betrayal Legacy gondolt egy merészet, és egybegyúrta a Betrayal at House on the Hill sikeres koncepcióját - egy kísértetjárta kúria felfedezését – a Legacy, vagyis örökség típusú játékokkal, ahol a játékosok valóban nyomot hagynak a játékon egy izgalmas kampány során! A játék története egy izgalmas, generációkon átívelő szálat kapott, az 1666-as évektől indulva egészen „napjainkig”, melyen egy külön kártyapakli vezet majd végig.
A játék egy prológusból és egy 13 fejezetből álló történetből áll. A játékosok egy a játékos által választott és elnevezett család tagjának bőrébe bújik, és amennyiben a karakter túlélte az aktuális fejezetet, akár idősebb formában folytathatja is a következővel, de szerepét átveheti egy későbbi leszármazottja is.
De miért is kutatnának az emberek évtizedeken (vagy épp évszázadokon) át egy kísértetjárta kastély szobáiban, sőt, ezúttal a ház falain kívül is, különösen akkor, ha nem kevés szörnyű esemény vette már ott kezdetét? Nos, gondolom, kíváncsiságból, vagy tán tudatlansággal párosult merészségből, amely abból a tévhitből fakad, hogy majd mi biztosan jobban tudjuk, mint azok, akik előttünk koptatták e padlókat. Érdemes tanulni azoktól, akik előttünk már számos hibát elkövettek, és használjuk bátran a ránk hagyott dolgokat! Ezúttal biztosan mindannyian biztonságban kijutunk...
A többi Betrayal játékhoz hasonlóan a Betrayal Legacy is narratív-központú, ezúttal viszont olyan elemekkel gazdagítva, amelyek megőrzik az adott fordulók változásait. Ilyen például egy tárgy (amik ezúttal adott szintekhez kapcsolódnak) felmatricázása, mint családi örökség, ami, ha egy későbbi fejezet kapcsán ismét a családhoz kerül, számíthat némi bónuszra. Pl. ez nem csak egy közönséges hegedű, hanem ez az én családom hegedűje, úgyhogy kapok érte 1 Sanity-t! Ez az én örökségem.
Végig haladva a teljes kampányon, minden döntéssel óhatatlanul nyomot hagysz a házon és a játékon! Elég csak arra gondolni, hogy az adott szobában az elhunyt felfedező szelleme ott maradhat, de előre szólunk, lesznek dolgok, amik még ennél is jobban megviselnek majd. Eljön majd ugyanis az a pont, amikor kezedbe kell venni egy kártyát, és szét kell tépned a többiek szeme láttára!
A történet a 13. fejezet végeztével sem ér véget, mivel marad egy teljesen játszható, személyre szabott játékod, egy olyan kártyapaklival, ami a te döntéseiden keresztül alakult, változott. A kampány után újra átélhetők a kísértetjárások, a már ismertek, és a történet során fel nem fedettek is.