A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 1-4 játékos
A legjobb: 2 játékossal
Játékidő: 120 perc
Ajánlott: 13 éves kortól
Szerző: R. Eric Reuss
Kiadó: Greater Than Games
Kiadás éve: 2018
Sorozat: Spirit Island játékok
Egy igazi Paradicsom volt, ahol ti, a természet szellemei háborítatlanul élhettetek már az idők kezdete óta, de ennek már vége... Idegen földek agresszív hódítói törtek be a szigetre, hogy képükre formálják, és megtörjék évezredes békéjét. Rengessétek meg hát a földet, küldjétek harcba a dzsungel állatait, növényeit, szítsátok fel a tűzhányók lángját vagy az óceán hullámait, mert ez most a végső csata... Meg kell mentenetek a világotokat! Meg kell mentenetek a szellemek szigetét!
A paradicsom meghódítása dicsőséges korszak volt. Hírnév, rabszolgák, föld és minden, amit az adhat – vagy amit el lehet venni tőle. Na, igen, ez egy perspektíva. De vajon a meghódított paradicsom is így élte ezt meg?
Mit tennétek, ha egy efféle paradicsom-sziget őrző-védő szellemei lennétek, természetfeletti hatalommal és a felelősséggel, hogy mind az őslakosokat, mind a sziget teljes élővilágát meg kell védenetek?
A Szellemek szigete egy csodálatos kooperatív társasjáték (mint a Pandemic, játékosok együtt, a játék ellen), amelyben ti, a játékosok egy-egy ősi természeti erő szelleme lesztek egy olyan egzotikus szigeten, amit egyre több és több telepes lep el, nem éppen a jószándékú fajtából: jönnek, mételyezik a földet, pusztítják az őslakos népet, a dahant és a romokra a saját településeiket építsék fel. Mindezek ellen ti villámokkal sújtó viharral, cunamikkal, a vadon fenevadjaival, földindulásokkal és más hasonló apokaliptikus apróságokkal védekezhettek. De ne higgyétek, hogy olyan egyszerű lesz! Menet közben kell felnőnötök a feladathoz. Mondjuk, hogy a sziget szellemei sem töltenek minden hétvégét invazív tömegek kipaterolásával, így a veszély, ami vizeken túlról érkezik, kissé váratlanul éri őket. Aggódni azért nem kell: ha eleinte csak egy-egy kis falut tudtok is megvédeni, vagy alig egy várost árvízzel elsöpörni, szép fokozatosan erősödtök majd, emellett egyre mélyebbre plántáljátok a félelmet a telepesek szívébe, akik ha eleget láttak, bizony elkotródnak maguktól is.
Minden szellem kicsit másként működik, másként erősödik, vagyis más akciók közül választhat növekedéskor, más ütemben gyarapodnak a kártyái, vagy szerez több energiát körről körre, vagyis más a dinamikája. Mások az egyedi erő kártyái és az ősi erői, ennek megfelelően másban erős. Van, amelyik támadásban, van amelyik védekezésben, félelem generálásban, irányításban – vagyis a dahanok és telepesek területeken való rendezgetésében –, és persze van amelyik valami más ravaszságban.
Vannak komplex és kevésbé komplex szellemek, így azok, akik számára még új a játék, nem lesznek egyből a mélyvízbe dobva, akik viszont ismerik, azoknak az egyébként is zavarba ejtő változatosságon túl a játék nehézségi skálázhatóságot is kínál. Meg aztán ott vannak a játékváltozatok, ellenségek, küldetések, no meg az a gyönyörű tematikus térkép – de ezekbe most nem mennék bele, mert mindaz, amit idáig olvastatok, csak nagyon zanzásított változat volt. Különben is, dolog van: Meg kell védeni a szigetet!