A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Magyar nyelvű
Játékosszám: 3-5 játékos
A legjobb: 5 játékossal
Játékidő: 120 perc
A legendás feudális Japánban játszódik a Felkelő Nap, amelyben a játékosok olyan nagy klánokat vezetnek, ame lyeket a hatalmas Kami gyűjtött össze, hogy újraformálja az országot, és visszavezesse a tiszteletre méltó spirituális hagyományokhoz.
Minden klán az egyedi képességeit használva terjeszti ki erőit a tartományokra. Erődöket emel, betakarítja a termést – és harcol a többi klán ellen. Ahogy a tavaszt felváltja a nyár, a nyarat pedig az ősz, a játékosok fejleszthetik klánjukat úgy a stratégia, mint az erények terén, és akár még a legendák szörnyeit is segítségül hívhatják az ügyükhöz. A klánok bölcsen tennék, ha imádkoznának az istenekhez, mivel minden kami nagyon erős képességeket adhat nekik. A diplomácia azonban még erősebb eszköz lehet, mivel a klánok kölcsönösen előnyös szövetségeket köthetnek, és egyeztethetik az útjukat a győzelem felé. Ebben a politikai arénában a becsület értékesebb, mint az arany, bár az árulás fordulatot hozhat a háború során. A csatákat nemcsak nyers erővel, hanem stratégiával és ravaszsággal is meg lehet nyerni.
Az utadat bölcsen, a szövetségeseidet körültekintően válaszd meg. Mire a tél hava betakarja a földet, eldől, te leszel-e a kiválasztott, aki a Felkelő Nap országát uralja...
JÁTÉKELEMEK
A Rising Sun a legjobb félig-hardcore társasjáték amivel találkoztam. A legjobb amit a társaságommal játszottam valaha.
ELŐNYÖK:
-az egész játék a diplomáciára épít, a beszélgetésre, az egyezkedésre, ki is emeli a szabály, hogy kell közben interakcióba lépni másikkal
-az egyik legbalancoltabb társas. pont. bárki bármit mond, minden klán teljesen egyenlő a másikkal, teljesen a játékostól függ, hogy mennyire sikeres
-nem lehet kiesni belőle (!!!), ha egy karaktered sem marad a pályán, játékban maradsz és még nyerhetsz is. az egyikünknek sikerült is, hogy War Phaseben nem volt egy egysége sem, mégis megnyerte a játékot. sok olyat játszottunk,ami 2-3 órás és nagyon rossz volt ha valaki kiesett az első fél-háromnegyed órában.
-3-5 játékossal lehet játszani (Kickstartessel vagy a Dynasty Invasionnal lehet 6an is), nagyon ajánlott az 5-6 fő. mivel a játék a Szövetségekre épít, ezért fontos, hogy vagy páratlanul legyetek (mert aki nagyon jól áll pontban, azzal nem köttök szövetséget, nehogy nyerjen) vagy ha párosan akkor csakis 6-an és úgy valami gyönyörű a játék.
-a kib*szottul szép és részletes figurákról ne is beszéljünk, a gyönyörű lapokról, a szörnyek egyszerűen hihetetlenek.
-a harcrendszer meg elviszi az egészet amúgy is a hátán, semmi dobókocka, csak pókerarc és mehet a titokban a fogadás. itt nem szerencsére gondolok csak, hogy a másik nem látja mit fogsz csinálni, csak sejtheti
-a játékban Coinért vehető lapok egy pillanat alatt megváltoztatják a játék menetét, ezért folyamatosan figyelni kell, kinek mije van, mert ha nem nézünk oda akkor puff, nagy előnyre tett szert
-a játék alap mechanizmusa, a Mandate rendszer meg mindenkit érdekelté teszi, hogy ki mit csinál a körében, mert amilyen mandátumot teszel le, abból mindenki kap valami pozitívumot, ezért nincs idő bambulásra, telefonozásra (kivéve egynél az 5 mandátum közül)
HÁTRÁNYOK:
-a szabályok egy-két játékig még gondot okoztak nekünk és gyakran meg kellett nézni mert nagyon sok kiskapu van abban ahogy a sok lap interakcióba lép, a mandátumokkal, a különböző klán erőkkel. nekem isaki megnézett több videót is róla a Youtubeon (ami mindenkinek ajánlott, nem csak ezzel, hanem minden más társasnál is amúgy:)) többször fel kellett ütnöm a szabályokat amiben amúgy minden ilyen kiskaput, loopholet érint, nagyon részletes
-az ugyebár az ár, de ha az év legjobb társasát szeretnéd az asztalodon, akkor mindenképp megéri kiadni rá, must buy játék
(-ezt csak apróba alá szúrom, sok hely kell ahhoz, hogy mindent kipakolj, nap a pálya, sok kis token, karakter, lap minden klánnak, de ez kezelhető)
10/10, a legjobb társas amivel eddig dolgom volt
A Rising Sun a legjobb félig-hardcore társasjáték amivel találkoztam. A legjobb amit a társaságommal játszottam valaha.
ELŐNYÖK:
-az egész játék a diplomáciára épít, a beszélgetésre, az egyezkedésre, ki is emeli a szabály, hogy kell közben interakcióba lépni másikkal
-az egyik legbalancoltabb társas. pont. bárki bármit mond, minden klán teljesen egyenlő a másikkal, teljesen a játékostól függ, hogy mennyire sikeres
-nem lehet kiesni belőle (!!!), ha egy karaktered sem marad a pályán, játékban maradsz és még nyerhetsz is. az egyikünknek sikerült is, hogy War Phaseben nem volt egy egysége sem, mégis megnyerte a játékot. sok olyat játszottunk,ami 2-3 órás és nagyon rossz volt ha valaki kiesett az első fél-háromnegyed órában.
-3-5 játékossal lehet játszani (Kickstartessel vagy a Dynasty Invasionnal lehet 6an is), nagyon ajánlott az 5-6 fő. mivel a játék a Szövetségekre épít, ezért fontos, hogy vagy páratlanul legyetek (mert aki nagyon jól áll pontban, azzal nem köttök szövetséget, nehogy nyerjen) vagy ha párosan akkor csakis 6-an és úgy valami gyönyörű a játék.
-a kib*szottul szép és részletes figurákról ne is beszéljünk, a gyönyörű lapokról, a szörnyek egyszerűen hihetetlenek.
-a harcrendszer meg elviszi az egészet amúgy is a hátán, semmi dobókocka, csak pókerarc és mehet a titokban a fogadás. itt nem szerencsére gondolok csak, hogy a másik nem látja mit fogsz csinálni, csak sejtheti
-a játékban Coinért vehető lapok egy pillanat alatt megváltoztatják a játék menetét, ezért folyamatosan figyelni kell, kinek mije van, mert ha nem nézünk oda akkor puff, nagy előnyre tett szert
-a játék alap mechanizmusa, a Mandate rendszer meg mindenkit érdekelté teszi, hogy ki mit csinál a körében, mert amilyen mandátumot teszel le, abból mindenki kap valami pozitívumot, ezért nincs idő bambulásra, telefonozásra (kivéve egynél az 5 mandátum közül)
HÁTRÁNYOK:
-a szabályok egy-két játékig még gondot okoztak nekünk és gyakran meg kellett nézni mert nagyon sok kiskapu van abban ahogy a sok lap interakcióba lép, a mandátumokkal, a különböző klán erőkkel. nekem isaki megnézett több videót is róla a Youtubeon (ami mindenkinek ajánlott, nem csak ezzel, hanem minden más társasnál is amúgy:)) többször fel kellett ütnöm a szabályokat amiben amúgy minden ilyen kiskaput, loopholet érint, nagyon részletes
-az ugyebár az ár, de ha az év legjobb társasát szeretnéd az asztalodon, akkor mindenképp megéri kiadni rá, must buy játék
(-ezt csak apróba alá szúrom, sok hely kell ahhoz, hogy mindent kipakolj, nap a pálya, sok kis token, karakter, lap minden klánnak, de ez kezelhető)
10/10, a legjobb társas amivel eddig dolgom volt
Előny:
- varázslatosan szép kivitelezése beszippant.
- jól vegyíti a diplomácia, harc, zsarolás, alkudozás és árulás kombóit.
- 3-4-5 játékossal is jó.
- a kiegek nem szükséges "díszítő" elemek.
- csodás minik.
Hátrány:
- drága,
- nem kezdőbarát, bonyolult motor. a harmadik játék után kezded érteni mi folyik itt valójában, majd az ötödik alkalommal rájössz, hogy még csak nem is kapizsgálod.
- magas megsértődési faktor.
Érdekes ötvözete, a stratégiának, az egymás kiismerésének, és a diplomáciának. Mindez egy gyönyörű feudális japánt mintázó köpönyegbe bújtatva.
A tea fázis, egy számomra eddig egyedülálló fázis, még nem találkoztam ilyennel sehol. Itt érvelünk, kicsit olyan házalós ügynökös hatást kelt, ahol a gyengébbig győzködi az erősebbet, hogy miért őt válassza társnak. A taktikai része, sok helyen megmutatkozik, a kártyák megvételekor, a bábuk mozgósításakor, a politika fázis utasításainak kiválasztásakor, valamint a szentély lapkák befoglalásakor. A háború fázisnál a paraván mögötti licit, valami "The Mind"-hoz hasonló megérzéseken, és kiismerésen alapuló játékot kíván.
A játék tematikája magával ragadó, és minden egyes alkatrészében azt az érzetet kelti, hogy részese vagyok ennek a varázslatos birodalomnak.
A játékosok egyedi paravánjai, egyben minden, a klánjukkal kapcsolatos fontos információt szem előtt tartanak, ami sok segítséget nyújt. Másrészt mint hangulati elem is, akár egy hatalmas zászló terül el előttem :)
A bábuk mesteri megmunkálásáról, nem is kell hogy szót ejtsek, a képek magukért beszélnek.
Szintén érdekessége, hogy minden évszakban előre meghatározott tartományokon zajlanak a háborúk, ezáltal valamennyire irányt ad, célt tűz ki elénk a játék.
Maga a játék megtanulása 1-2 alkalom után kialakul, viszont, összehangolni a taktikát, a jó megérzéssel, az ellenfelek kiismerésével, valamint a jó meggyőző készséggel, az már rengeteg gyakorlást igényel.
Páratlan számú játékosoknak ajánlom elsősorban, de én csak 5 fővel szoktam játszani.