A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Nyelvfüggetlen
Játékosszám: 2-4 játékos
A legjobb: 2 játékossal
Játékidő: 45 perc
Ajánlott: 8 éves kortól
Az Azul-ban nincs más dolgotok, mint okosan és időben kiválasztani azokat a csempéket a gyárak kínálatából, amelyekből a legértékesebb helyekre tudsz tartalékolni készletet, majd azokból feltölteni a készülő díszes csempefal sorait és oszlopait.
Ehhez nem csak a saját készülő munkátokat, de a többiekét is figyelned kell! Egy rossz választásnak akár az is lehet a vége, hogy egy akkora csempekészlet jut neked, amelyet nem tudsz beépíteni, így a nyakadon maradó darabok miatt komoly veszteségek érhetnek...
Játékosszám alapján meghatározott számban helyezünk manufaktúrákat az asztalra (korongok), ezekre minden forduló elején felrakunk 4-4 csempét, amit egy zsákból húzunk ki. Csempét. Így van, na azért nem 1:1-es csempékben kell gondolkodni, kompakt kis játék ez, de a játékelemek az azulejo csempéket idézik, ami egyfajta tradicionális portugál királyi belsőépítészeti remek. És jellemzően kék (erre utal az elnevezés is, az "Azul" ugyanis kéket jelent). A készítők ennél tovább merészkedtek, piros és sárga csempéink is lesznek - mindegyiken más-más minta, illetve egy-egy csupasz fajta a pirosból és a kékből.
Innen kezdődik a csempebeszerzés. A játékosok a saját körükben egy gyárról leveszik egy adott színből az összes csempét, majd felrakják azokat a saját táblájuk soraiba.
A forduló végén pontozunk. Ilyenkor a teljesen feltöltött sorok kiürülnek, és róluk egy csempe felkerül a játékos tábláján lévő mátrixba, a megfelelő helyre, ezeket pontozzuk. Ha önmagukban állnak, akkor egy pontot érnek, ha viszont felkerülésükkor vízszintesen vagy függőlegesen szomszédosak más csempékkel, akkor az egybefüggő sor vagy oszlop minden egyes eleme után kapunk egy-egy pontot.
Az Azul-ban tehát nincs más dolgunk, mint okosan és időben kiválasztani azokat a csempéket a gyárak kínálatából, amelyekből a legértékesebb helyekre tudunk tartalékolni készletet, majd azokból feltölteni a készülő díszes csempefal sorait és oszlopait.
Ehhez nem csak a saját készülő munkánkat, de a többiekét is figyelni kell! Egy rossz választásnak akár az is lehet a vége, hogy egy akkora csempekészlet jut nekünk, amelyet nem tudunk beépíteni, így a nyakunkon maradó darabok miatt komoly veszteségek érhetnek.
Akinek fontos egy jó játék során a stratégia, a taktika, az előre gondolkodás és az esztétikai élmény is, azt biztosan elvarázsolja az Azul társasjáték a gyönyörű színes Portugál csempéivel. Absztrakt családi társasjáték.
Újrajátszhatósága nagyon jó, mert a pontszerzés során sok dologra kell figyelni, ezért minden egyes játék után eltervezi az ember, hogy mit fog másképp csinálni a következő játékban / körben. Ezt a szándékot azonban megmásíthatja az éppen a manufaktúrákba véletlenszerűen kerülő 4 csempe kombinációja.
Iskolás korú gyerekekkel is érdemes kipróbálni, mert a játék során észrevétlenül gyakorolhatjuk velük az alapvető matematikai műveleteket, nem utolsó sorban a taktikai – stratégiai érzéküket is fejlesztjük. Ehhez mi sem jobb, mint ez a gyönyörű tartozékokból összeállított játék. Viszonylag rövid idő alatt lejátszható, kb. 40 perc. Élvezetes, előre gondolkodást igénylő társasjáték.