Mi történik, ha keresztezzük az okos telefonok applikációit egy társasjátékkal? Mostanában kezd a téma kibontakozni, mivel egyre több játék is belevonja ezt a mesterséges tényezőt is a mechanikájába. Ez alól az Alchemy sem kivétel, ahol a játékosok feltörekvő alkimistákat alakítanak, akik igyekeznek tudásukból publikációt, ezáltal hírnevet kovácsolni. Vagy inkább kotyvasztani
Mi lesz ha a békaszűrlethez tyúkláb párlatot adsz?
A játék lényegében arról szól, hogy Ti, kezdő alkimisták összetevőket dobáltok be egy lábasba, és igyekeztek valami használhatót főzni belőle. Hogy a különböző összetevő kombinációkból mi sül ki azt majd a mobilos app megmondja, aztán lehet örülni a sikernek, vagy a megperzselt szakálladat fújkálni. Na, persze ettől azért összetettebb játékról van szó szerencsére.
A játék elején a program véletlenszerűen összepárosítja a különböző hozzávalókat különböző hatásokkal. Ebből kifolyólag az az összetevő ami az egyik játékban a gyógyító főzethez kellett, lehet a következőben méreghez lesz jó. Nektek alkimistaként össze kell kevernetek az összetevőket egy flaskában, majd az elkészült löttyöt megkóstolva egy speciális táblán be kell jelölnötök, hogy az általatok választott összetevő vajon milyen tulajdonságokkal bír. Ebből kifolyólag, ahogy a játék halad előre, egyre többet tudtok meg a rendelkezésre álló alapanyagok tulajdonságairól, és egyre jobb és jobb varázsitalokat főzhettek.
Boszorkánykonyha
A játék a fentieken kívül munkás elhelyezős elemmel is bír. Azt, hogy a saját körödben mit hajthatsz végre „fakockákkal” tudod meghatározni, egy külön erre a célra kialakított játéktáblán. Ezeket az akciókat a folyton változó körsorrend alapján lehet kiválasztani. Ha mindenki elhelyezte a kockáit, akkor a választott akciókat kidolgozzátok, méghozzá úgy, hogy az hajthat végre az adott helyen akciót először, akinek a kockája legelső a sorban. Ezekkel az akciókkal lehet például az erdőben nyersanyagokra vadászni, pénzzé tenni a fölösleges hozzávalókat, kalandozóktól mindenféle kész főzetet vásárolni vagy különleges tárgyakat venni, amik a boldogulásodat segítik.
Ki lesz a legjobb alkimista?
A játékban a legtöbb győzelmi pont azzal érhető el, ha az egyik összetevőről lepublikálod a hatását. Az egyik akcióval bármelyik körödben publikálhatsz. Ilyenkor egy jelzővel kell jelölni a publikációs táblán hogy az adott nyersanyagnak milyen tulajdonságokat feltételezel, és a játék végén minden helyes tippért győzelmi pontot kapsz majd. A győztes az a játékos lesz, aki a legtöbb győzelmi pontot szedi össze.
Összegzés, ajánlás
A játék legforradalmibb pontja a mobilos program. Erről két dolgot lehet elmondani. Az egyik az, hogy remekül sikerült, nagyon könnyen használható, szép és kiküszöböli az emberi hibalehetőséget. A másik az, hogy ha ezen előnyök mellett sem szeretné valaki keverni az asztali játékot a mobilossal, akkor a dobozban található néhány segéd tábla, amin egy plusz ember (amolyan játékmester) megcsinálhatja mindazt, amit a telefonod megtenne másodpercek leforgása alatt. Maga a társas rendkívüli módon igénybe veszi a játékosok logikai képességeit. Az egész játék arra van felépítve, hogy bizonyos esetek alapján kizárhasd a hozzávalók különböző hatásait. Ez talán kissé nehézzé teszi a játékot, ugyanis a játékidő elég hosszú, és végig elég komoly fejtörést igényel. Végül a tematika nagyon jól átjön a játékból, a hangulat teljesen visszaadja a tudományos publikációkért folyó versenyt, és a kísérletezés izgalmait is.
Ajánljuk a játékot mindenkinek aki szereti a dedukciós játékokat és a munkáselhelyezős mechanizmusokat. Kezdő társaságok azonban mindenképpen próbálják ki egyszer a játékot mielőtt megvásárolják, mivel lehet, hogy ez számukra még egy nehéz játéknak fog bizonyulni.
Mi van a dobozban?
Három játéktábla
4 játékostábla
1 játékmesteri tábla
4 laboratórium paraván
4 eredmény háromszög
Számos jelölő és lapka
96 kártya
Műanyag kockák
Dedukciós tábla
Szabálykönyv
A játékhoz jár egy promó lap és egy pontozó füzet is!