Bevezetés a Warhammer 40.000 világába - I. rész

A cikk megjelenése: 2019-07-15
Warhammer 40k

alias Warhammer 40k vagy szimplán 40k

A Warhammer világában játszódó számos játékkal találkozhatunk, köztük kártyajátékok, társasjátékok és táblás játékokkal egyaránt. Egy szerteágazó univerzum, mely több száz könyvet, novellát és képregényt tudhat magáénak. A kiterjedt világleírások során találkozhatunk a jövőben élő sanyarú sorsú emberekkel és transzhumánokkal, továbbá űrben garázdálkodó Orkkokal, Taukkal, Necronokkal, Eldákkal, Tyranidákkal és nem utolsó sorban a Káosz erőivel, melyek egyaránt képviselik magukat démoni és halandó alakban. A sokszínű fajoknak köszönhetően mindenki megtalálhatja a számára szimpatikus sereget.

A 40k táblás (wargame) játéka 1987-ben jelent meg, mely azóta nyolc kiadást élt meg. A játék egy körökre osztott harci stratégiai játék. A játék előtti felkészülés majdnem olyan fontos a sikerhez, mint a jó kockadobások.

Egy kis áttekintése az említett fajoknak:

Emberiség (Imperium): Az Imperium, azaz az Emberiség Galaktikus Birodalma több millió csillagrendszert foglal magába. A birodalmat az Istencsászár (vagy Császár) irányítja a Terráról (azaz a Földről). A Császár létrehozott húsz légiót, melyből kettőről semmit nem tudunk és tizennyolc Primarch-ot, kiket tökéletesre fejlesztett lényekként egy-egy légió élére állított. Az Astartes-ek után a legjelentősebb erőt a Birodalmi Flotta képviseli. Rengeteg testülettel találkozhatunk a Birodalmon belül ezeken kívül, mint például az Adeptus Mechanicus vagy az Adeptus Arbites.

Káosz: A Káosz oldalán találunk megrontott embereket és az Immatériumban élő lényeket, kiket Démonként ismerünk. A démonok között a négy káosz isten a leghatalmasabb erővel rendelkező lény az Immatériumban. Horus bukása után Abaddon vette át a helyét a Fekete légiók irányítása felett. Abaddon azon kevesek egyike, ki mind a négy isten áldást birtokolja. Az Imperium és a halandók legnagyobb ellensége.

  • Khorne: A vér és háborúk Ura. A hatalmas káosz isten aki az ellenségei koponyájából épített trónon ül a vértengerek közepén.
  • Nurgle: Nurgle apó a kertjében kifőzött ragályokkal akarja elhozni a világra a békét. Egyaránt kecsegtet a halál és az örök élet ígéretével.
  • Slaanesh: A legfiatalabb káosz istenség, kit az Eldák teremtettek. A gyönyör és kéj hercege.
  • Tzeentch: A folyton változó istenség. Senki se tudja, hogy pontosan hogy néz ki és mik a tervei. Uradalma egy labirintus, mely folyamatosan változik.

Eldák: Ősi faj, akik a legfejlettebb technikával rendelkeznek. A galaxis meghódítása után nem találtak már több kihívást és fékezetlenül és mohón hajhászták az élvezeteket és az Immatérium erőit. Olyan hatalmas vihart keltettek az Immatériumban, hogy létrehozták a Iszonyat Szemét, mely egy szakadás a valóság és az Immatérium között. Az Iszonyat Szeme Slaanesh születése közben jött létre, kit szintén az eldák élvezet hajszolása szült meg. Az eldák mestervilágokra menekültek és keresik a megoldást, mellyel megszökhetnek Slaanesh elől, ugyanis Slaanesh a születése óta várja és vadássza az elhalálozott eldák lelkét. 

Tau: A legfiatalabb, de gyorsan fejlődő kultúra a galaxisban. A hitük szerint a Nagyobb Jó érdekében kell létezni és azok kik nem ezért élnek, azokat ki kell irtani. Bárkit befogadnak, nem xenofóbok, csak el kell fogadni a hitüket. A nép kasztrendszer alapú és immunis az Immatériummal szemben.

Ork: A Warhammer világának zöld bőrű egyszerű lényei, kik annál több kárt képesek okozni, ha WAaaAAGH!!-okban állnak össze. A harcért élő együgyű lények nem tudatosan képesek használni az Immatérium erejét. A “furcsa” skacok használnak némi “pszhit”, de az hol őket, hol a társaikat, hol az ellenséget pusztítja el. Ezt se ők, se senki nem tudja előre. Örök vita kérdés, hogy a két istenük Gork és Mork közül kinek van igaza. Az egyikük ravasz, de brutális, míg a másikuk brutális, de ravasz! Sajnos ők sem tudják melyik melyik, így a vitát nehéz eldönteni. Bármikor kaphatóak egy kis egymás közti vérontásra, de ha egy elég erős Warboss hívja őket harcra szó nélkül állnak egy közös zászló alá.

Tyranidák: Egy másik galaxisból érkező fenyegetés. Senki sem tudja honnan jöttek, csak azt, hogy egyetlen céljuk, hogy mindent magukba olvassznak. Biogenetikai alapon működő technológiát használnak és rovarszerű kaptárflottákban élnek. Egy központi tudat vezérli őket és ha attól elvágják őket, akkor tehetetlenek. Biomasszaként olvasztják magukba a többi faj egyedeit és technológiáikat és közben adaptálják a hasznos tudást.

Nekron: A nekronok a Nekrontyr faj “utódai”. Régen széles körben elterjedt faj volt a galaxisban. C’tan-ok kiket istenként tiszteltek egy energia alapú fejlett faj tagjai voltak és tőrbe csalták a Nekrontyreket. A C’tan-ok halhatatlan testet ígértek, az addigra meggyengült genetikai állománnyal rendelkező Nekrontyreknek, de csak vastestbe zárták a lelkület és rabszolgasorba taszították őket. A Nekrontyr dinasztiák álomba merültek, míg az ébren lévő társaik megtalálják a megváltást. A 41. évezredben egyre több dinasztia ébred fel. A Nekronok keresik azt a fajt, akik felett átvehetik a hatalmat és újra hús testet ölthetnek.

Nézzük is magát a játékot a kedvcsináló fajismertető után:

A játék során előre meghatározott pontszám vagy power level és egyéb megkötések alapján összeállított seregek csapnak össze. Általános pontszámok legtöbbször 1000, 1250, 1500, 1750, 2000 és 2000+. A sereg összeállításban segítenek a Kódexek, ezekben találjuk meg a játszható egységeket, azok fegyver opcióit, taktikákat és használható képességeket.

Ha sikeresen összeállítottuk a seregünket, már csak azt kell eldönteni, milyen küldetéseket játsszunk. Ebben segítségünkre lesz a szabálykönyv vagy más egyéb kampánykönyvek. Nagyon sok színes, változatos és narratív küldetéssel találkozhatunk, melyek többé teszik a játékot, mint egyszerű lövöldözés és kockadobálás. Játszhatunk támadó játékot, ahol az egyik fél védeni próbálja az erődjét, míg a másik lerohanja őt, akár speciális szabály módosításokkal vagy akár megkereshetünk és megvédhetünk rég elveszett relikviákat.

A játék körökre osztott, melyben a kezdő játékos a “Movement phase” -ben lelépi a lehetséges mozgásait az egységeivel, majd következik a “Psychic phase”. Ebben a fázisban tudjuk használni a pszi képességeinket. Ezek után következik a “Shooting phase” és lőhetünk mindenre, ami mozog. A lövések után rohamozzuk meg az ellenfelünket a “Charge phase” alatt, majd kezdjük a közelharcot a “Fight phase”-ben. Utolsó fázisként a “Moral phase” következik, melyben az elesett egységek után határozzuk meg, hogy az életben maradt egységeink a harctéren maradnak vagy elfutnak. Miután egy játékos végig csinálta az összes fázist következik a másik játékos. Ha mindkét játékos végzett, akkor vége egy körnek. Általánosan 5 körből áll egy játék, de ez eltérő lehet küldetésenként.

A következő részben kicsit mélyebb vizekre evezünk és a sereg összeállítás alapjait vesszük át.

Írj üzenetet!
Szellemlovas cégadatok

A cég neve: Szellemlovas Kft.
Cím: 1067 Budapest Szondi u. 18.
Telefonszám: +361/302-2326
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-718457
Adószám: 13094744-2-42

Bank adatok

Bank neve: K&H Bank
Bank címe: H-1095, Budapest, Lechner Ödön fasor 9.
A számlatulajdonos neve: Szellemlovas Kft.
Számlaszám: 10404072-50526565-72751004
SWIFT/BIC kód: OKHBHUHB
Számlaszám IBAN: HU76 1040 4072 5052 6565 7275 1004

A Tárhelyszolgáltató adatai

Tárhelyszolgáltató neve: Naxonet Bt.
Székhelye: 2400 Dunaújváros, Nap utca 2.
Adószáma: 22581886-2-07
Cégjegyzékszáma: 07-06-015006, Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága
Telefonszám: +3630-591-7759
Tárhelyszolgáltató e-mail címe: naxonet@naxonet.hu

A bolt:

NYITVA hétköznap 12-19-ig, szombaton  10-18-ig!
Cím: 1067 Budapest Szondi u. 18/a
Telefon: +3630/3632344 (Hétköznap 12-19-ig)