Hűsítő újdonságok az Everdell: Silverfrost-ban!

A cikk megjelenése: 2025-01-15
Everdell: Silverfrost

A hófödte Fagybérc-hegységen túl, az Everdell-völgytől délre fekszik Ezüstfagy (szerk. - szabad fordításban, angolul Silverfrost) merész vidéke. Az itt élő erdőlakók folyamatosan dacolnak a fagyos évszakokkal, hogy élvezzék e föld csendes szépségét és a hűséges közösségük melegét.

Semmihez sem fogható kapcsolat alakult ki az itteniek, és az ezen a vidéken élő nagy erdőlakók között. Ha egy hegycsúcson lévő jelzőfényt valaki meggyújt (szerk. „Hol volt Gondor, mikor…?”), a legendás óriások egyike a segítségére siet, aki magához szólította. Így voltak képesek az erdőlakók túlélni a megpróbáltatásokat és ott érni el sikereket, ahol mások elbuktak volna.

A te feladatod, hogy felépíts és fenntarts egy várost ezen a kihívásokkal teli tájon. El kell takarítanod a felhalmozódó havat, tüzet kell gyújtanod, hogy a polgáraidat melegen és jólétben tartsd, és fontos küldetéseket kell teljesítened az Őrzők Céhének.

Gyújtsd meg hát a fáklyádat és kapd magadra a köpenyedet. A tél zord dühe közeleg. De ha valaki, hát te képes leszel boldogulni ezen a varázslatos földön!

Milyen újdonságokra számíthatunk?

Az Everdell: Silverfrost ugyanúgy az Everdell fő mechanikáira épül (munkás lehelyezés, erőforrás gyűjtés – nyírfa, moha, réz, makk -, kártyák kijátszása, városépítés, évszakok váltása), de számos fontos és összetett különbség jelent majd új kihívásokat és lehetőségeket:

  • Míg az Everdell és az Örökpart téllel indul és ősszel zárul, addig a Silverfrost nyárral indul és tavasszal zárul.
  • Északváltásakor hó kerül(het) a városodban vagy a Völgyben lévő (szerk. - itt nem Nagymező) kártyákra, vagy akár a helyszínekre, így folyamatosan küzdened kell az elemek ellen, hogy a már kijátszott kártyáid képességei és pontjai aktívak maradjanak, és az elérhető kínálat és munkás lehetőségek közül is elérhesd, amire szükséged van. A hó eltakarításához tűzre lesz szükséged, amit a játék a végső pontozásnál is figyelembe vesz majd (szerk. - Hóvihar vagy Jégvihar pontozás), hogy mi mennyire volt aktív ilyen téren.
  • Az egyik munkásodat őrzőnek (Ranger) nevezed ki (szerk. - erre vannak a hótaposók, amiket a meeple-k talpára lehet tenni), akinek az a különleges képessége, hogy egy már foglalt helyszínt is meglátogathatsz vele, vagy ha egyedül megy egy helyszínre, akkor tűzre teszel szert.
  • A Völgyben lévő azonos kártyák egymásra kerülnek (szerk. - mint ahogy már az Örökpartnál is volt), így mindig 8 különböző kártya lesz szem előtt.
  • A pakli szinte minden lapja vadonatúj képességekkel rendelkezik, így rengeteg új stratégiát és kombinációt fedezhetsz fel.
  • Események helyett az Őrzők Céhe (Ranger Guild) számít rád, hogy fontos küldetéseket teljesítesz majd. A hegyvidéki küldetések (Highland Quests) bárki számára elérhetőek, és jelentős pontokat kínálnak az első játékosnak, aki teljesíti azokat. A síksági küldetések (Lowland Quests) személyes célok, amelyek teljesítésén a játékosok a teljes játék során dolgozhatnak.
  • Munkásaid a tűzzel gyújthatják meg a jelzőfényeket (Beacons), amellyel segítségül hívhatják a különféle képességgel bíró Nagy erdőlakókat, amelyek kínálata így folyamatosan változik (szerk. – ők kerülnek a hegy táblára, ami nyilván csak a gyűjtői kiadásban lesz 3D-s kialakítású).
  • Vannak olyan közös helyszínek, ahová bár többen is mehettek, de a munkás lehelyezésekor tüzet kell érte fizetni.
  • A kémények (Chimneys) lehetővé teszik az erdőlakók szabad kijátszását, feltéve, hogy rendelkezel a használatukhoz szükséges tűzzel. Az ajtókorongoktól eltérően a kémények nem kötődnek konkrét erdőlakókhoz (szerk. - ahogy az Örökpart horgonyjelzői is már ezt a célt szolgálták). A kéményeket a játékosok évszakváltáskor kapják meg, és csupán kettőt szerezhetnek meg, de néhány képesség lehetővé teszi, hogy áthelyezd vagy újra felhasználd őket.
  • Minden vörös (akció) kártyának van egy exkluzív helye a kártya tulajdonosának. A vörös erdőlakóknak továbbá van egy dedikált helye, amelyet a többi játékos látogathat meg (amennyiben az üres), így nem fordulhat elő, hogy valaki ne tudná használni a saját kártyáját, és még egy 1 pontot is kap a közös készletből.
  • Egy küldetés teljesítése előtt gyakran kell kártyát vagy nyersanyagot adnod a tőled balra ülő játékosnak, vagy össze kell hasonlítanod egy adott teljesítményedet vele. Ez azt szolgálja, hogy több interakció alakuljon ki az asztalnál ülő játékosok között.

A folyamatosan növekvő hóveszély és az annak eltakarításához szükséges tűzgyűjtés folyamatos kihívást jelent a játékosok számára. A Silverfrost a komplexitás és a stratégia terén előrelépést jelent a klasszikus Everdell-hez képest, így a veteránok és az újoncok számára egyaránt nyújt majd tematikus és magával ragadó játékélményt.

Forrás



Hava,
Zoltán
Címkék:
Írj üzenetet!