Blades & Rose, ahol számít miként ér a halál!

A cikk megjelenése: 2024-10-07
Blades & Rose, ahol számít miként halsz meg

Vajon sikerül visszaállítani a Fehér Rózsa hatalmát? Vagy halálotok teljesen értelmét veszti?

Nincs könnyű helyzetben a Blades & Rose. A játék kiadójának (Blue Magpie Games) és házi tervezőjének (Yu Wang) mondjuk úgy, legkisebb gondjuk is nagyobb lehetett, mint a nemzetközi megjelenéssel foglalkozni. A játék dobozára pillantva ugyanis egyből feltűnik, hogy az bizony nem angol. A dobozban lévő két szabályfüzet és képesség kártya is kínai, illetve japán. Egyedül a kártyákon vannak angol megnevezések is. Gondolhatjátok mekkorát néztünk, amikor megérkezett a játék! Te jó ég, mit rendeltünk? Vagy mit küldtek? Szerencsére teljesen külön csomagolva érkezett angol lokalizációs "pakk" is!

A játék egy titkos szerepes, 5-10 fővel játszható játék, ahol a Fehér Rózsa visszatérése igényel némi áldozatot a hívektől, azonban nem mindenki áll készen eme nemes cselekedetre. Így áll hát szembe az önfeláldozásra kész White Rose (Fehér Rózsa) frakció, nevezzük őket a jóknak, és a „Dögöljön meg inkább a szomszéd tehene” elvet valló Blood Blades (Véres Pengék) frakció, akik legyenek a rosszak, ha már az alapszínük a piros. Elöljáróban egy nagyon egyszerű játékról van szó, ahol csupán 10-12 angol mondat jelentésével kell tisztában lenni, és nem muszáj „szerepjátszásba” bonyolódni annak, aki nem akar.

A nyelvi "pakk"
Karakter táblázat

A játék célja

Ahhoz, hogy a Fehér Rózsa frakció nyerjen, biztosítaniuk kell, hogy a White Rose kártya életben maradjon, eljusson a Szentélybe, és bizonyos számú követő feláldozza magát a szent cél érdekében. A Véres Pengék frakció pedig akkor nyer, ha sikeresen megölik a White Rose-t vagy pedig kellő számban megtizedelték a követőket, illetve, ha a White Rose frakció kifut az időből.

Játékmenet

Válasszuk ki a játékosszámnak megfelelő „játékostáblát”. Bal felül található a dedikált White Rose kártya helye, avagy a Szentély (ha a White Rose túléli a kört, amikor a játékos kijátssza, ide kell helyezni), jobb felül a kijátszott Blood Blades kártyák helye, középen a fordulók/rúnák száma (ennyi ideje van a jóknak nyerni), és a játékosszám. Bal alul látható, hogy mennyi White Rose kártyának kell sikeresen feláldoznia magát, míg jobb alul látható, hogy mennyi követőt kell megölnie a rosszaknak a második nyerési kondíció eléréséhez.

Minden játékos vegyen a kezébe egy Ghost (Szellem), egy Believer (Hívő) kártyát, és kapjon egy Book of Magic (A mágia könyve) kártyát, illetve egy rúna tokent, számmal lefordítva. Ezt a számot a játékos nézze meg, de másnak ne mutassa meg, ez lesz a játék során az ő saját mágiája. A Book of Magic ezeket tartalmazza a mágiákat. Tegyetek az asztalra egy Double Knife (Dupla penge) kártyát. Az érme (aktív játékos) jelölőt kapja meg az a játékos, akinek virág illata van, vagy döntsétek el valamilyen alternatív módon, ha mindenkinek virág illata lenne. A játékosszám alapján a szabályban lévő táblázat segítségével állítsátok össze a karakterpaklit (lényegében két karakter létszáma váltakozik), keverjétek meg, és mindenki kapjon egy kártyát, amit természetesen más játékos előtt ne fedjetek fel! Minden játékos kezében így lesz 1 Ghost, 1 Believer és 1 Karakter kártya. A White Rose frakcióhoz tartozik a White Rose (Fehér Rózsa), a Bishop (Püspök) és a Believer (Hívő). A Great Sword (Hosszú kard), Double Knife (Dupla penge) és a Dark Knife (Sötét penge) pedig a Blood Blades frakciót erősítik.

Éjszakai fázis

Miután mindenki tisztába került a szerepével, szem becsuk, és kezdjetek kántálni: "Leszáll az éj, White Rose, Bishop, Double Knife, Giant Sword, nyissátok ki a szemeteket. Nézzétek meg jól egymást… 3… 2… 1. Szemeket becsukni”. Vagyis ezek a karakterek a játék elején megismerik egymást, de természetesen csak saját magukról tudják, hogy pontosan kicsodák. Azt, hogy ki kell nyitniuk a szemeket, ezt a kártya bal felső sarkában lévő szem ikon is jelzi. Na de, van egy második lépés is! Minden játékos csukja be a szemét, kezdjetek dobolni az asztalon, vagy adjon ki valamilyen hangot, és kántáljátok: „Double Knife, nyisd ki a szemed! Cseréld ki a nálad lévő Ghost kártyát az asztalon lévő Double Knife kártyával! 3… 2… 1. Csukd be a szemed.” Majd mindenki nyissa ki a szemét.

Életkép? ;)
Karakterek

Kezdődjön a játék

A játék legfeljebb annyi körig tart, amennyi rúna a táblára helyezhető. Egy kör 3 egymást követő fázisból áll.

  1. Az érme jelző birtokosa válasszon egy másik játékost, akinél még van rúna token, és adja át neki az érmét. Ez a játékos fedje fel a rúnája számát, helyezze a játékostáblára, és a Book of Magic kártya alapján aktiválja a hatását.
  2. Az érme tulajdonosától kezdve (alapesetben ő lesz az első), az óramutató járása szerint minden játékosnak dönteni kell, hogy kijátszik-e egy lapot a kezéből vagy sem. Amennyiben igen, akkor tegye a választott lapját maga elé, képpel lefelé.
  3. Minden, a körben kijátszott lapot össze kell gyűjteni, meg kell keverni (hogy ne lehessen tudni, hogy ki melyiket rakta), majd fel kell fedni őket. Minden Ghost kártyát el kell távolítani, majd több kimenetel lehetséges: a) ha nem volt Blood Blades kártya, akkor a jók kártyái a tábla bal oldalára kerülnek, a megfelelő helyekre. b) volt legalább egy Blood Blades kártya, akkor minden jó és rossz kártya a tábla jobb oldalára kerülnek, a megfelelő helyekre. c) White Rose kijátszásra került, és volt legalább egy Blood Blades kártya, nyertek a rosszak.

A fenti 3 fázis után a kör véget ér. Ha bármelyik fél győzelmi feltétele teljesült, győzött, máskülönben kezdjetek egy új kört (amennyiben van még szabad rúna hely).

A mágia könyve

A játék igazi újdonsága és csavarja a rúna jelzők számai által meghatározott, adott játékoshoz tartozó mágiák. Amikor választani kell egy játékost, akkor olyan játékost kell választania a mágia kijátszójának, akinél van kártya, és saját magát nem választhatja. Ha a melletted ülő játékosnak véletlenszerűen kell kártyát kijátszania, akkor azt neked kell találomra kihúznod a kártyái közül. Ha nincs nála kártya, akkor a mágia nem aktiválódik.

Mágia segédlet
  1. A választott játékosnak ebben a körben kötelező kártyát kijátszania.
  2. A körben kijátszott kártyákat keverés nélkül fedjétek fel (vagyis pontosan lehet tudni, hogy ki melyik kártyát játszotta ki).
  3. A tőled jobbra ülő játékos véletlenszerűen játsszon ki lapot.
  4. A tőled balra ülő játékos véletlenszerűen játsszon ki lapot.
  5. Válassz két tetszőleges játékost (akár magadat is). A második játékosnak ugyanúgy kell döntenie, mint az első játékosnak (pl., ha az első játékos játszik ki lapot, a másodiknak is kell, ha az első játékos nem játszik ki, a második sem játszik ki).
  6. Te vagy az utolsó a fordulóban, aki lapot játszik ki (vagyis a tőled balra ülő játkos kezdi a kör 2. fázisát).
  7. A választott játékos vegye fel a Ghost kártyát (ami az előkészületek során az asztalra került).
  8. A tőled balra és jobbra ülő játékosnak is ki kell játszania kártyát (ha tud).
  9. „Ismét leszáll az éj, mindenki csukja be a szemét. Dark Knife nyisd ki a szemed. White Rose és Bishop emeljétek fel a hüvelykujjatokat.”
  10. A kijátszott kártyák összekeverése előtt választhatsz egy játékost, aki cserélje át a kijátszott kártyáját.
  11. Válassz egy játékost, ami véletlenszerűen felfedi előtted egy lapját (vagyis találomra húzol tőle egy lapot, megnézed, majd visszaadod neki, ezzel a tudással pedig azt kezdesz, amit szeretnél).
  12. A választott játékosnak ebben a körben kötelező kártyát kijátszania (ugyanaz, mint az 1-es mágia).

Mint látható, a fenti mágiák egészen jól meg tudják variálni egy kör kimenetelét, vagy épp egy játékos döntését.

Végszó

Én a magam részéről mindig érdeklődve nézem az újabb és újabb titkos szerepes, árulós játékokat, még akkor is, ha az Avalon, de főleg a Blood on the Clocktower eléggé magasra tette a lécet. Játékélményt sajnos a Blades & Rose-ba még nem sikerült tennem, mert jelenleg 5 ember összeszervezése is nehézkes, de ami késik, nem múlik (ha sikerül, frissítem majd a cikket). De szerettem volna, ha a kínai doboz nem riaszt el senkit, mert a játékmenet nagyon egyszerű, gyors, és a saját mágiákkal eléggé izgalmasnak tűnik a játék! Ha te már próbáltad, nyugodtan írj majd véleményt a játékról!

A hívő,
Zoli
Címkék:
Írj üzenetet!