A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
Ez egy bontott, használt játék, amelyet korábban kipróbálásra elvittek. A bontott játékok állapotát folyamatosan figyeljük és felülvizsgáljuk, és a beltartalom állapota alapján látjuk el kedvezményekkel. A doboz külsején előfordulhatnak nyomódások vagy polckopás. A játék megrendelése esetén a beltartalmat még egyszer átnézzük és az alkatrészeket megszámoljuk. Ha valamilyen hibát vagy hiányzó alkatrészt találunk, arról mindenképpen tájékoztatunk.
A játék: Nyelvfüggetlen
Játékosszám: 2-5 játékos
A legjobb: 4 játékossal
Játékidő: 120 perc
Szerzők: Helge Ostertag, Jens Drögemüller
Kiadó: Z-Man Games
Kiadás éve: 2012
Sorozat: Terra Mystica játékok
Harminc mérkőzésen innen, de tucatnyin már túl, vettem a bátorságot, hogy elsőként nyilatkozzak erről a rendkívül hangulatos műalkotásról.
Igen, a Terra Mystica-t műalkotásnak tekintem, a következő tulajdonságai okán: a grafikák lenyűgözőek, minden tartozék kiváló minőségű, vagyis képzőművészetileg máris a csúcson járunk; a szabálykönyv nyelvezete az irodalmiság felé hajlik, miközben minden információt jól kivehetően tartalmaz, s a műalkotás-mivolt mellett szólnak a beiktatott hangulatszövegek is (ami azért is meglepő, mert jétéktechnikailag szinte teljesen lényegtelen a fantasy környezet).
Emellett viszont szerencsére egy remek játékkal is van dolgunk, térjünk hát a lényegre: a Terra Mystica egy mesebeli világban játszódó, resource management avagy a erőforrás-menedzselő játék. A fenti leírásban már taglaltakra nem szaporítanám a szót; inkább a véleményem kifejezésére szorítkozom:
Egyik kedvenc szórakozásommá avanzsált a misztikus földeken való kalandozás; legfőképp a jól kitalált; elsőre felfoghatatlannak tűnő, de játék közben nagyszerűen elsajátítható szabályrendszere, valamint a szépen megmunkált tartozékok miatt.
Egyetlen negatívumként említhetném, hogy az interakció igen csekély, a játékosok csak akkor vannak hatással egymásra, amikor szomszédos területeken építkeznek, avagy fejlesztik egy meglévő épületüket, illetve amikor felhasználnak egy-egy egszer-használatos akciót, ezzel elérhetetlenné téve azt a többiek számára. Ezek azonban csak technikailag számítanak interakciónak, valódi érintkezésre egyedül a kultuszokban való előrehaladásnál van lehetőség, ugyanis ott jól látható versengés folyik az első hely megszerzéséért.
Down-time, vagyis unatkoznivaló idő mindazonáltal nemigen akad, ugyanis míg a többiek cselekszenek, te magad lázas tervezgetésben leszel, főleg hogyha azon csekély területen, ahol tudják, még keresztül is húzzák addigi számításaidat. Az első két játék során például többször előfordult, hogy négyen ültünk az asztal körül csendes elmélyültségben, mire valaki zavartan megkérdezte, hogy voltaképpen ki következik; mindenki annyira belemerült a tervei szövögetésébe, és nyersanyagjai képzeletbeli pakolgatásába, hogy percekig tartott, mire visszafejtettük, mi volt az utolsó végrehajtott akció. (Ezért a példányom dobozában azóta is ott lapul egy kicsike homokkal töltött csörgődob, amellyel az aktív játékos mindig jelzi, hogy végzett - javaslom valami hasonló jelzőeszköz bevezetését.)
Összefoglalva: a Terra Mysticát a békés stratégáknak ajánlom, akik nem átallanak percekig gondolkodni egy-egy lépésük előtt, nem hiányolják a hadakozást, és kellően türelmesek tudnak lenni, amíg az esetleges lassabb észjárású konkurencia cselekszik.