Codenames (Angol kiadás)

Bontott Társasjáték - Alapjáték
Mit jelent, ha egy játék bontott?

Ez egy bontott, használt játék, amelyet korábban kipróbálásra elvittek. A bontott játékok állapotát folyamatosan figyeljük és felülvizsgáljuk, és a beltartalom állapota alapján látjuk el kedvezményekkel. A doboz külsején előfordulhatnak nyomódások vagy polckopás. A játék megrendelése esetén a beltartalmat még egyszer átnézzük és az alkatrészeket megszámoljuk. Ha valamilyen hibát vagy hiányzó alkatrészt találunk, arról mindenképpen tájékoztatunk.

  • 10%
    kedvezmény
  • 10%
    kedvezmény
  • webrend/images/termek_large/2022/tarsas_2015_cge_codenames2_lrg.webp
  • 10%
    kedvezmény
  • webrend/images/termek_large/2022/tarsas_2015_cge_codenames3_lrg.webp
  • 10%
    kedvezmény

Tulajdonságok:

A játék kiadása: Angol

A játék: Angol nyelvű

Játékosszám: 2-8 játékos

Játékidő: 15 perc

Ajánlott: 14 éves kortól


Adatok:

Szerző: Vlaada Chvatil

Kiadó: Czech Games Edition

Kiadás éve: 2015

Sorozat: Codenames játékok




Értékelések:

4.0

A pontok átlaga


1 értékelés

Írj értékelést

Próbáld ki otthon azokkal, akikkel játszani fogsz
Azonnal kipróbálható

A kipróbálásról részletesen itt olvashatsz.
Ajandekutalvány

Kártyavédő, hogy "örökké" tartson

Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben. Ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk!
Swan Standard: általános használatra
Kártyavédő - Swan 45*70 mm Standard (160 db-os) 2 db Kártyavédő - Swan 70*70 mm Standard (160 db-os) 1 db
Össz ár: 3570,- Ft

Swan Prémium: igényes játékosoknak
Kártyavédő - Swan 45*70 mm Premium (100 db-os) 2 db Kártyavédő - Swan 70*70 mm Prémium (100 db-os) 1 db
Össz ár: 3570,- Ft

Elsöprő sikerű asszociációs kártyajáték a titkos ügynökök szupertitkos világában! A vezérkar felkészült, hogy megvédje az embereit – de vajon sikerül nekik...?

 



A játékosok két csapatot alkotnak, melyek 1-1 tagja - a kémfőnökök - birtokában vannak a megoldókártyának, a többiek csak az előttük kiterített 25 szókártyát látják. A kémfőnökök feladata, hogy rávezessék társaikat, mely lapok tartoznak hozzájuk, méghozzá úgy, hogy egy-egy szóval megpróbálnak minél több kártyára utalni egyszerre anélkül, hogy megneveznék őket. Egyszerűnek tűnik, és az is – amíg ki nem próbálja az ember!


Már egyetlen apró hiba is az ellenfélnek jelenthet pontot, ráadásul egy bérgyilkos is ólálkodik a közelben, aki könnyen véget vethet a szervezkedésnek…!


A Fedőnevek egyszerre komoly gondolkodást igénylő társasjáték és könnyed partijáték, amit bárki fél perc alatt megtanulhat.
Játszani könnyű, de jól játszani nehéz!

 

 

 

 

Vidám csapatjáték hidegháborús környezetben

 

 

Mint minden partijáték, ezt is nagy(obb) társaságokra találták ki. Bár van két- és háromszemélyes verzió is, a játék igazából négy főtől lesz izgalmas. Két csapat játszik egymás ellen, azaz egymással szemben, mert praktikusan a két csapatvezető (kémfőnök) az asztal egyik oldalán van, míg a két csapat a másikon.



A történet: a kémfőnökök fel kell fedjék ügynökeiknek a teljes kémhálózatot. Minden kémnek fedőneve van, ezeket képviselik a fedőnévkártyák az asztal közepén. 25 kártyát kell kitenni, és a két kémfőnök kap egy közös kulcskártyát, ami megmutatja, melyik fedőnév melyik hálózathoz tartozik. Minden mögöttes tartalom nélkül van egy piros és egy kék csapat, ezeknek 8-8 nevet kell megtalálniuk, plusz a kezdő csapat még egy kettős ügynököt is (azaz nekik igazából 9-et). Rövid matek: marad még a huszonötből nyolc. Ezek nagy része ártalmatlan járókelő, de egy bérgyilkos is rejtőzik közöttük…

 

 

 

A kém-lelés folyamata

 

 

Az első csapat kémfőnöke a kulcskártya alapján kikeresi a hozzá tartozó fedőneveket. Ezek mind egyszavas kifejezések: tárgyak, élőlények és tulajdonnevek. A kémfőnök fontos feladata az, hogy úgy tegyen egyszavas utalást saját hálózatának fedőneveire, hogy: 1) minél többet érintsen; 2) lehetőleg ne keverje bele a másik hálózat neveit.



Például ha a kék csapatnak része a "rigó" és a "répa", fennhangon kimondhatja, hogy "gyerekvers - 2" (vagyis két fedőnévhez kapcsolódik az utalás) - csak ne legyen a többi kártya között mondjuk bárány vagy lúd, vagy nap… Az asztal túloldalán ülő csapat most átnézi a 25 kártyát, és megpróbálja kitalálni, melyikekhez illik a "gyerekvers". Hangosan is megvitathatják, de a kémfőnök arcizma se rándulhat eközben. Ha megállapodott a csapat (akkor ugye szerinted is a répa, retek, mogyoró?), egyesével elkezdenek találgatni. Ha elsőnek a "rigót" mondják, a kémfőnök megkönnyebbül sóhajjal rárakhat egy kék kártyát, így már "csak" 24 kártya között kell keresniük. Ha másodiknak a "répát" nevezik meg, a kémfőnök már boldogan mosolyog, és egy újabb kék kártyát tesz rá. Jöhet a másik csapat.



Ha viszont elrontják, és másodiknak a "bárányt" nevezik meg, a két kémfőnök ellenőrzi, milyen színű a kódkártyán ez a fedőnév. Ha piros, a másik kémfőnök megjelöli egy piros ügynöklappal. Ha ártatlan járókelő, úgy egy nyájas honpolgár képe fogja a kártyát fedni. Mindkét esetben a piros csapat folytathatja a játékot. Ha viszont a bérgyilkosra hibáz rá a kék csapat, a játékot azonnal elvesztették…

 

 

 

 

Rugalmas lehetőségek, szigorú feltételek

 

 

Nagyon jópofa a játékban, hogy lehet növelni a próbálkozások számát. Ha hibáz a csapat, és besül egy vagy két szó az egyik utalásnál, ugyan a következő körben már új utalást kapnak, de a régi alapján az egyiket (és csakis egyet) megpróbálhatják újra levadászni. Ilyenkor persze az is segíthet, ahogy fogynak a kártyák, hogy az új utalás kizár párat a lehetőségek közül, és könnyebben kézre kerül az előző körben kimaradt fedőnév.



Persze a játékszabály sok apró részletet tartalmaz, mit szabad és mit nem. Gondoljunk bele: a kiskapuk száma végtelen lehet, és az a játéköröm rovására tud menni, amikor a csapatok azon vitatkoznak, vajon ez most szabályos volt-e vagy sem. Nem lehet például arra utalni, hány betűs szavakat kell megtalálni. Nem lehet összetett szavakat használni, melyeknek része a keresett fedőnév. Nem ér az sem, ha a fedőnevet egyszerűen lefordítjuk egy másik nyelvre.



De ötleteket is ad, hogyan lehet a játékszabályokat ügyesen kihasználni. Rímek, hasonló hangzású szavak és kapcsolódó mozaikszavak mind érvényesek. Sőt, az igazán profik olyan kódokat használnak, amelyek egyik lerakott fedőnévre sem illenek. Unalom - 0. A felhőtlen szórakozás viszont - garantált!

 

 

 

Szabálykönyv 

Angol nyelvű szabálykönyv

 

 

 

 

 

A Codenames játékok sorozat többi tagja:

Alapjátékok:

6472,- Ft
Raktáron van
Azonnal kapható a boltban is
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
6780,- Ft
Raktáron van
Azonnal kapható a boltban is
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
6472,- Ft
Raktáron van
Azonnal kapható a boltban is
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
6780,- Ft
Raktáron van
Azonnal kapható a boltban is
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
6472,- Ft
Raktáron van
Azonnal kapható a boltban is
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
11907,- Ft
Előrendelhető
Várható érkezés: 20-30 nap
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén

Értékelések

4.0

A pontok átlaga

1 értékelés alapján
  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0

Értékeld ezt a terméket és írd meg a véleményedet

Ehhoz először be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál itt az idő. Aztán gyere ide vissza és folytasd a véleményed megírását.Bejelentkezés & Regisztrálás
  • Magyar szabály:

    http://czechgames.com/files/rules/codenames-rules-hu.pdf

Szállítás bárhová

Ingyen szállítás Magyarországon belül 18000,- fölött, kizárólag GLS szállítás esetén.

Rendelés telefonon vagy neten

Bármikor lemondhatod

Fizetési lehetőségek

Készpénzzel, Bankkártyával vagy Átutalással

60 napig teljes áron

Beszámítjuk bontatlan játékodat

Írj értékelést!