011


Játékidő90  Játékosszám3-6    (5 játékossal a legjobb)

Próbáld ki otthon azokkal,
akikkel játszani fogsz
Nincs raktáron

A kipróbálásról itt olvashatsz.

Szerző:
Marco Valtriani

Kiadó: ElfinWerks
Kiadás éve: 2011
Szükséges nyelvismeret: Nyelvfüggetlen
Szabály a dobozban: Angol
Címkék: Fantasy, Összetett stratégia, Hosszú játék, 3-5 játékosnak, 6 vagy több játékosnak, mégsem partyjáték, Közepesen nehéz

Nem rendelhető,
nem tudjuk lesz-e

Kártyavédő, hogy "örökké" tartson

Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben.
Szeretnéd, hogy "örökké" tartsanak? Akkor ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk!
Általános használatra tökéletesen megfelel a Standard készlet, de ha biztosra akarsz menni, válaszd a Prémium készletet: ebben a kártyavédők anyaga 25%-al vastagabb, így még gyakori játék mellett is biztosan megvédik lapjaidat.

Standard készlet általános használatra

Kártyavédő - Swan 57*90 mm Standard (160 db-os) 1 db
Össz ár: 990,- Ft
Prémium készlet igényes játékosoknak

Kártyavédő - Swan 57*90 mm Premium (100 db-os) 1 db
Össz ár: 990,- Ft

Röviden a játékról, játékismertető


11 óra...
11 óra van hátra a prófécia beteljesüléséig. 11 óra múlva A farkasisten Fenrir, Loki fia felébred, hogy elpusztítsa Odint és így elhozza a világ végét. Ám Turin városában él nyolc ember, kiknek megadatott a lehetőség, hogy megakadályozzák a Ragnarököt. Meg kell találniuk az Örökkévalóság Rejtelmes Orgonáját, meg kell írniuk a Teremtés Dalát, és fel kell fedniük magát a Kiválasztottat, aki a dalt lejátszva véget vethet Fenrir borzalmas tervének.

A gőzgép és a svéd zene menti meg a világot
Kétségkívül a 011 az egyik legegyedibb játék, amivel az utóbbi időben találkozhattunk. Ez az egyediség nem csak a hangulatos steampunk világnak köszönhető. A karaktereknek a svéd szimfonikus metál banda, a Therion tagjai kölcsönözték arcukat és nevüket, stílusuk a designban is visszaköszön. Továbbá érdemes ellátogatni a játék honlapjára, ahol a zenekar által a játékhoz készített kisfilmet, képeket, windows-háttereket és történeteket találunk. A keret tehát adott, lássuk hogyan is néz ki a játék a gyakorlatban.

A nyolcadik zenész: a farkasisten
A játékosok számától függetlenül mindig nyolc karakter mozog a táblán, akiket a játékosok közösen irányítanak, 11 órán, azaz 11 körön keresztül. Minden játékos kap egy karakterlapot, mely a többiek elől rejtve marad, illetve egyet félreteszünk. A kapott karakterlap árulja el, hogy melyik szereplő biztosan NEM a kiválasztott, míg a félretett lap pedig pontosan őt ábrázolja, tehát a játék során többek között arra kell rájönnünk, hogy melyik figura szerepel ezen a lapon. A maradék karakterlapból egy paklit képzünk, ők lesznek az ismeretlen karakterek.

Ahhoz, hogy a játékot megnyerjük, a 11 óra alatt rá kell jönnünk, hogy ki a kiválasztott, megírni a Teremtés Dalának mind a 15 oldalát, megtalálni az Orgonát, majd ha ezzel készen vagyunk, eljuttatni a kiválasztottat az Orgonához, hogy lejátszhassa a Dalt. Ez nem egyszerű feladat, ám ne higgyük, hogy ennyivel megússzuk: a látszat ellenére a játék nem kooperatív, tehát nem érdekünk a többiekkel együtt működni, hiszen csakis egyetlen győztes lehet. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az 5. órában az egyik játékost megszállja a farkasisten, ami által a győzelmének feltételei is megváltoznak: rá kell jönnie, hogy ki a kiválasztott, meg kell szereznie Fenrir erejét, ám a Dalból elég pusztán 12 oldalt megírnia. Ezek után már csak annyi a teendője, hogy Fenrirt eljuttassa a kiválasztotthoz, mielőtt az eljut az Orgonához. Egyszerű feladat, ugye?

Kezdődjék a versenyfutás
A játéktábla Turin városát ábrázolja, valamint megtalálhatjuk rajta a játékosok sorrendjét mutató mezőket, az időt, amiből cselekedeteinkkor gazdálkodhatunk, a Teremtés Dalának készültségi állapotát, valamint a leginkább szembeszökő három darab, egymásba kapcsolódó, forgatható fogaskereket. Ezen kerekek határozzák meg, hogy egy körben mennyit léphetünk, milyen cselekvéseket végezhetünk, valamint milyen szállítóeszközt használhatunk mozgásunk megkönnyítésére (vonat, léghajó, magasvasút). Természetesen, ha az egyik elfordul, hatással lesz a többi kerék által mutatott értékekre.

Körönként öt fázist kell végrehajtanunk:

  • Esemény
    Az esemény-pakliból húzunk egy lapot, mely hatással lesz az egész körre.
  • Sorrend eldöntése
    Minden téteket tesz annak érdekében, hogy hányadik helyet kívánja megszerezni a játékosok sorrendjében. A téteket a rendelkezésre álló időegységekből kell megtenni, melyből az egész játékra mindössze 45-öt kapunk. Ha ez elfogy, a játéknak számunkra vége, kiestünk.
  • Nyomokat helyezhetünk a táblára
  • Cselekvés a karakterrel és mozgás
    Választunk egy táblán levő karaktert, a körben utána más már nem választhatja.
    Használnunk kell az adott karakter különleges képességét
    Elforgatjuk a fogaskerekeket, majd ha kívánunk, mozgunk
    Választunk egyet négy cselekvés közül (erről később)
  • Kijátszunk egy helyszín-tokent
    A helyszín tokeneket a kutatás cselekvésünkkel szerezhetjük meg, ezek segítenek meghatározni az Orgona helyszínét.
Az előzőekben említett cselekedeteink a következők lehetnek:
  • Nyomozás
    Megnézhetünk egy játékosnál levő karakterlapot, vagy az ismeretlen karaktereket tartalmazó pakliból egy lapot, így szűkítve a kört és haladva a kiválasztott kilétének megismerése felé.
  • Kutatás
    Húzhatunk egy kutatás tokent, mely hasznos tárgyat tartalmazhat, vagy segítséget az Orgona megleléséhez.
  • Komponálás
    Megírhatunk egy oldalt a Dalból
  • Mozgatunk egy nyomot a táblán
    A táblán található nyomok közül egyet elmozdíthatunk, ha karakter alá helyezzük, fel is vehetjük. A nyomokat a fentebbi cselekvések erősbítésére használhatjuk, azaz akár 2-3 oldalt is írhatunk egy helyett, ha a kellő számú nyomot elhasználjuk.
A világ sorsa
Bizony, a kezünkben van. A 011 igen összetett játék, ahol a többi játékossal versenyben kell megtalálnunk a válaszokat minél előbb. Ki a kiválasztott? Ki dolgozik Fenrirnek? Hol van az Orgona? Ha úgy érezzük, mindre tudjuk a választ, felfedhetjük a kiválasztott kilétét, ám ha tévedtünk, azonnal végünk van. A feladat tehát egyáltalán nem egyszerű, életünket további, óránként történő események könnyítik, illetve nehezítik. Meg kell küzdenünk a sorrendért is, hiszen nem mindegy, hogy a kiszemelt karaktert nekünk sikerül-e cselekvésre bírni, vagy valaki másnak. Végső esetben még saját egyedi, különleges képességeinket is bevethetjük a siker reményében.

A tartozékok gyönyörűek, a kártyáktól a táblán keresztül a műanyag figurákig minden egytől-egyig igényesen ki vannak dolgozva. Egyetlen egy furcsaságot tapasztalhatunk: a játékosok sorrendjének, a Dal állapotának, jelölésére használt kis fa korongok rikító zöld, sárga, piros színekben pompáznak, ami nagyon elüt a játék színvilágától. Ezen kívül másra nem lehet panaszunk, külön említésre méltó, hogy a dobozba csomagolva találunk néhány ceruzát, illetve egy üres jegyzettömböt is!
Egy szó mint száz, a 011 figyelemre méltó alkotás, a komplexebb társasjátékok kedvelői számára kihagyhatatlan darab.
 
Angol nyelvű szabály
Hivatalos weblap és háttértörténet

A dobozban 55 db kártya van.

Értékelések, vélemények:


Értékelés:

írta Telefonos, Személyes Rendelő
Dátum: 2012-08-24 14:19:46

Vélemény a játék tartozékairól: A játékostábla nagyon ötletes és szépen kivitelezett, a bábuk viszont felismerhetetlenek.
Vélemény a szabálykönyvről: Érthető.

Vélemény általában a játékról: Megoszlanak a vélemények, volt akinek nagyon nem tetszett, volt akinek igen! Kicsit unalmas, ha a körben utolsóként lépsz.
Kiknek ajánlaná: család, fiatalok

Ami a legjobb volt: a nyomozás része!
Ami a legkevésbé tetszett: a figurák és utolsónak lenni!

Írj véleményt a játékról

Ha ismered ezt a játékot, oszd meg véleményedet a többiekkel, segíts nekik a választásban. He tetszik a játék, akkor azért, hogy minél többen játszák, ha nem tetszik, akkor azért, hogy nehogy véletlenül megvegyék.