T.I.M.E Stories


Játékidő60 perc  Játékosszám2-4  (4 játékossal a legjobb)

Próbáld ki otthon azokkal,
akikkel játszani fogsz
Nem kipróbálható

A kipróbálásról itt olvashatsz.

Szerző:
Manuel Rozoy

Kiadó: Space Cowboys
Kiadás éve: 2015
Szükséges nyelvismeret: Angol nyelvű
Szabály a dobozban: Angol
Sorozat: T.I.M.E Stories játékok
Címkék: Kooperatív, Ketten és többen is játszható, Hosszú játék, „Kennerspiel des Jahres 2016“ jelölt, Nem kipróbálható
 
12490,- Ft
Azonnal kapható
a boltban

Röviden a játékról, játékismertető


Eljött az az idő, amikor már nem szimplán utazgatunk az időben, hanem küldetésünk is van. Ez pedig nem más, minthogy megakadályozzuk az időbeli hibák és paradoxonok létrejöttét és ezáltal megvédjük univerzumainkat.

Sose add fel!

A T.I.M.E Ügynökség csapataként különböző idősíkokba utazva, az ott élő karakterek bőrébe és szerepébe bújva, küldetések sorát hajtjuk végre. A kudarc számunkra ismeretlen fogalom, addig kell újra és újra nekifutnunk a küldetésnek, amíg sikerül teljesítenünk a feladatunkat.

Fantázia és narráció

A T.I.M.E Stories egy olyan narratív kalandjáték, ahol a különböző helyszíneket és világokat kártyapaklikon keresztül fedezzük fel (angolul "decksploration"). Minden játékos a választott karakterének tulajdonságait és jellemzőit felhasználva, szabadon hozzátehet a történet alakulásához (nem szabad szó szerint felolvasni mit találtunk, el kell mesélni röviden a többieknek) - így kellemes szerepjáték hangulatot is kapunk társasozás közben.

Az időbeosztás kulcskérdés

Minden játék elején a bázison kezdünk, ahol megkapjuk az eligazítást - meg tudjuk feladatunkat és célunkat a következő küldetéssel kapcsolatban. A játék hosszát időegységekben mérjük (TU), melynek mennyisége függ az adott történettől és a játékosok számától. Minden küldetést (történetet) meg kell próbálnunk a lehető legkevesebb nekifutásból (run) teljesíteni.

A poén az, hogy amikor a TU eléri a nullát, az ügynökök visszakerülnek a bázisra, de immár tapasztalatokkal és emlékekkel gazdagodva futnak újra neki a küldetésnek. Tehát nem muszáj minden egyes helyszínt újra felfedeznünk, ahhoz hogy továbbjussunk, hiszen emlékszünk rá mi is történt ott.

“Mit is találtunk a zongora fedele alatt? Volt ott egyáltalán valami?”

Ez az egyik legfontosabb pontja a játéknak, ahhoz hogy sikeresek legyünk. A futamok során szerzett információkat és tapasztalatokat felhasználva kell kiügyeskednünk a legoptimálisabb útvonalat ahhoz, hogy a futam a legjobban sikerüljön.

A játék keményen ráépül a memóriánkra (s itt jegyeznénk meg, ha kihívásra vágytok, ne jegyzeteljetek), s ahogy majd tapasztaljátok, nem is olyan egyszerű minden apró részletet fejben tartani.

Forgatókönyvek = kiegészítők = újabb mozifilm

Az alapdoboz teljes egészében tartalmazza a T.I.M.E történetek vázát képező rendszert, és lehetővé teszi, hogy bármilyen forgatókönyvet lejátszhassunk a jövőben. Az első történet az Asylum, melyet a doboz tartalmaz. Ebben egy franciaországi pszichiátriai elmegyógyintézetbe repít el minket az ügynökség, hogy derítsünk fényt a sötét tevékenységekre.

Ne kukucskálj!!

A játék fő eleme egy, több mint 120 kártyát tartalmazó pakli, melyben a felfedezendő helyszíneket, tárgyakat, ellenségeket, fejtörőket, nyomokat és veszélyeket találunk. A paklit - hacsak nem akarjátok lelőni a poént - TILOS átlapozni és megnézni. Erre több helyen is figyelmeztet a leírás és a játékszabály.

Saving... → Loading...

A doboz belsejét úgy alakították ki, hogy el tudjuk menteni a játékot (akárcsak a számítógépen), mindennek meg van a pontos helye, ami alapján visszaállíthatjuk a táblát, a kártyákat, pontokat stb. mikor újra elővesszük.

Negatívumok:

- a dobozban össz-vissz egy történet található, mely gyorsan (6-10 óra alatt) végigjátszható
- ha az adott történetet végigjátszottuk, a lényeget már ismerjük, így a felfedezés része már nem nyújt további újdonságot.
- ketten játszva több szabálymódosítást is igényel

Pozitívumok:

- zseniális ötlet - a játék kiválóan visszaadta a számítógépes kalandjátékok hangulatát
- izgalmas kalandok, fordulatos játékmenet
- átlátható tábla, egyszerű szabályrendszer
- szépen kidolgozott helyszínek, érdekes karakterek
Vélemény:

A T.I.M.E Stories egy egészen új oldalról közelíti meg és vegyíti a szerepjátékot és a kalandjátékot. A hangulata nekünk nagyon tetszett - a felfedezés, a meglepetéssel teli helyszínek, a feladványok, döntések sora - mind-mind új oldalát muttatták meg a társasjátékos világnak. Igen ötletes, hogy az egyes futamoknál már tapasztalatokkal gazdagodva futhatunk újra neki a kalandnak, kihagyva a feleslegesnek vélt helyszíneket, párbeszédeket. Azonban mindenképp javasolt, hogy ne játsszatok vele minden héten - hagyjatok magatoknak pár hetet-hónapot, hogy elfelejtsétek a részleteket, valamint igyekezzetek mindig más társasággal játszani, hiszen az is része az élménynek, ha láthatjuk mások hogy oldják meg a rejtélyt. Így egy-egy kaland hosszabb életű és élvezetesebb lesz.



Javasoljuk mindig a maximális 4 fős játékot, de akik csak ketten vannak, azok se hagyják ki, nekik javasoljuk a vélemények között és a BGG-n olvasható szabálymódosításokat.

Összességében nem csalódtunk, csak lehetne pár kalanddal több is az alapdobozban…

A magyar nyelvű szabályáttekintőt itt találod meg!

A magyar nyelvű szabálykönyvet készítették: Földesi Kata és Schmidt Gergő


Értékelések, vélemények:


Értékelés:

írta Tátrai Dóri
Dátum: 2015-11-08 19:26:13

Hű, nem is tudom mivel kezdjem! :)

Röviden: a játék nekünk nagyon tetszett, legnagyobb élmény a felfedezés öröme volt! Legjobb élményt 4 játékossal nyújtja. 2 fővel szabálymódosításokra van szükség.
Tipp: ketten sose irányítsatok kettő-kettő karaktert, mert sok hangulati elem vész el!!
Helyette - ahogy a BGG-n is javasolják - adjatok magatoknak több időt és +1 életet.

Bővebben:
A játék és a játékélmény számunkra eszméletlen jó volt. Úgy éreztük, mintha egy számítógépes kalandjátékot játszanánk - helyszíneket fedezünk fel, tárgyakat gyűjtünk, emberekkel beszélgetünk - mindezt interaktívan és kooperatívan, együtt.
Az ötlet fergeteges!

A kivitelezés és a szabályrendszer is kitűnően sikerült! Lehet elsőre nem lesz tiszta minden, de második olvasatra és játék közben kitisztul a kép.

A kaland izgalmas, a játékmenet egyszerű és fordulatos. Többszöri nekifutás igényel.

Az újrajátszhatóságról:
Ne vedd elő minden héten!
A dobozban 1 kaland van, melynek megfejtésével a játékélmény nagy része elvész - hiszen már tudod a történetet és a megfejtést.
Ugyanakkor, olyan ez mint egy detektív film, ha előveszed fél év múlva, már nem fogsz emlékezni minden apró részletre és megoldásra, így újra törheted a fejed rajta, és mindig más-más társasággal játszva újra átélheted az izgalmakat, ahogy ők megoldják a rejtélyt.

Összegzés:
Óriási, 1-2 napos élmény (havonta-félévente) melyet kár lenne és nem is szabad kihagyni!!

Értékelés:

írta Majnay Tamás
Dátum: 2016-01-30 10:25:37

Mi négyen játszottuk a játékot, és teljesen le voltunk nyűgözve tőle. A legtöbbet talán az mondja el az élményről, hogy bár az alapjátékot közösen vettük, mikor begfejeztük már mindenki ajánlkozott, hogy a kiegészítőket ő fizeti (hogy kapjon egy darabot ebből a társasból).
De magáról a játékról:
- egy kicsit több is, mint társas, de megtartja annak minden jó tulajdonságát: narratív, de a szabályok egyértelműek, nem okoz bozonytalanságot a játékmenetben az egymás közötti interakció
- az egész olyan, mintha közösen szerepelnénk egy regényben és sosem tudhatnánk mi van a következő ajtó mögött
- a rejtély zseniális, végig izgalmas
- a karakterek, a grafika, mind-mind remek, nagyban segítik a beleélést
- a már megjelent részek mind kooperatívak, de az a hír járja, hogy később felüti a fejét a viszály is a csapatban, alig várjuk ;)
Kötelező darab, mindenkinek ajánlom, ha kipróbáltátok, akkor garantáltan bekerül a naptárba az összes kiegészítő időpontja!

Értékelés:

írta Kőszegi Tamás
Dátum: 2018-03-18 20:11:37

Amikor először játszottam a barátnőmmel; TIME Storiest, olyan érzésem volt, hogy ez a legjobb játék, amit egész életemben láttam. Lelkesedésünk olyan szinteken járt, hogy elhatároztuk, visszamegyünk és megvesszük rögtön az összes expansiont.
Aztán jött a második run. És nem maradt más hátra, mint monoton lapozgatás, dobálgatás, és frusztrált bámulása a time tracknek. Úgy, hogy már ismertük a sztori nagy részét, és csak száguldottunk, hogy befejezzük, az élvezet tökéletesen, de tökéletesen elmúlt. Megint nem végeztünk, és mivel reménykedtem benne, hogy csak nem kellett volna azonnal újra elővenni, és idővel jobb lesz, félretettem úgy jó két hónapra. Majd jött a harmadik run, ahol már kvázi végtelen időnk volt. Ami elsőre jó ötletnek tűnt, mert végre meg lehetett mindent nézni. Ugyanakkor elvette a tesztek összes izgalmát, mivel úgyis megnyertük őket. A végső leszámoláskor pedig csak zavartan néztünk egymásra és vakartuk a fejünket.
Én nagyon szerettem volna szeretni ezt a játékot, de a fantasztikus kezdés után olyan tempóban döglött le az élmény, hogy nem igazán értem, mire ez a nagy felhajtás.

Írd meg a véleményedet

Ha ismered ezt a játékot, oszd meg véleményedet a többiekkel, segíts nekik a választásban. He tetszik a játék, akkor azért, hogy minél többen játszák, ha nem tetszik, akkor azért, hogy nehogy véletlenül megvegyék.

Kiegészítők:


 
6990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


 
6990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


 
6990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


 
7490,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


 
7490,- Ft
Előrendelhető,
várható:
2018-08-31


 
7490,- Ft
Azonnal kapható
a boltban