Letters from Whitechapel


Játékidő120 perc  Játékosszám2-6  (2 játékossal a legjobb)

Próbáld ki otthon azokkal,
akikkel játszani fogsz
Azonnal kipróbálható

A kipróbálásról itt olvashatsz.

Szerzők:
Gabriele Mari
Gianluca Santopietro

Kiadó: Fantasy Flight Games
Kiadás éve: 2014
Szükséges nyelvismeret: Angol nyelvű
Szabály a dobozban: Angol
Címkék: Összetett stratégia, Ketten és többen is játszható, Hosszú játék, Nyomozós, Friss leírások
16990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban

Röviden a játékról, játékismertető


Kedveled a nyomozós játékokat? Akkor hívd össze barátaidat és próbáljátok ki a Letters from Whitechapel-t! Ez a társas 1888-ba repít vissza benneteket, hogy megoldjatok egy komoly gyilkossági ügyet. A nyomozást Hasfelmetsző Jack ellen kell megindítanotok. Hogy még izgalmasabb legyen a játék, a gyilkos egyikőtök lesz! Buktassátok le Jack-et, mielőtt öt áldozatra lel!

Rendőrség, kapják el!

Aki játszott már a Police vagy Scotland Yard játékokkal, annak nagyon ismerős lesz a játékmenet. Adott egy játéktábla megszámozott körökkel, melyeket sikátorok és utcák kötnek össze. A gyilkost megszemélyesítő játékos "láthatatlanul" mozog a körök között (titkosan vezetve a mozgását egy füzetben), míg a többi játékos igyekszik megtudni melyik mezőn van Jack, hogy sikeresen elkaphassák. A játéktáblán azonban már ránézésre is szembeötlő különbségek vannak az "ősökhöz" képest. Míg Jack a körrel jelölt mezőkön pontokon mozog, a rendőrök a fekete négyzeteken tudnak lépni. Ráadásul a pályán előre el vannak helyezve a jelölők, melyek Jack potenciális célpontjait jelölik.

A játék során előbb utóbb az első áldozatot eléri a gyilkos. Ilyenkor az áldozat figuráját egy piros tokenre kell cserélni, ami a gyilkosság helyszínét jelöli. Ez a rendőrök számára információ: ebből tudják ugyanis, hogy Jack abban az adott körben biztosan ott tartózkodott. Ilyenkor a rendőrök kizárhatnak helyeket, találgathatnak útvonalat és általában, igyekeznek megtudni, hogy merre ját a gyilkos. Hogy a dolog ne legyen túl egyszerű Jack hintóba szállhat, és ilyenkor akár két távolságra is elutazhat, sőt London sikátorain keresztül a megfelelő lapka kijátszásával olyan útvonalakon keresztül is haladhat, amik a térképen nincsenek összekötve.

A nyomozás elkezdődik

A rendőrként sem fogtok tétlenkedni amíg Jack menekül. Mozgás után minden rendőr játékos kereshet nyomokat. Ilyenkor a figurával szomszédos mezők közül Jack-nek meg kell mondania, hogy járt-e valamelyiken. Ezt a rendőrök természetesen megjelölhetik, így egy ügyes csapat a gyilkosság helyszínéről követni tudja az elkövetőt, jobb esetben egészen a rejtekhelyéig. Ha a rendőrök tudják hol áll Jack, és van is mellette legalább egy rendőr figura, akkor ha bemondják a hely számát nyernek.

Összegzés, ajánlás

Ez a játék a Scotland Yard modernebb változata. Kicsit komplexebb, de sokkal szórakoztatóbb. A játék végig feszült, mindenki izgul. A gyilkosnak és a rendőröknek sincs könnyű dolga, ha nyerni akarnak. A játéktábla szép, a gyilkosság helyszínét jelző piros áttetsző token hangulatos, bár a nyomokat jelző teljesen átlátszó jelölő néha kicsit nehezen látszik. A játék magában hordozza a kooperatív játékok velejáró hibáját: ha van egy alfa játékos, aki megmondja mindenkinek, hogy mit kellene tennie, akkor ez a többiek játékélményét kissé lehúzhatja. A játék a komplexitása (és témája) miatt inkább a felnőtt korosztály "gyilkosos-dektektíves" játéka, a fiatalabbak valószínűleg jobban fogják élvezni még a már említett Scotland Yardot.

Mi van a dobozban?

A dobozban egy játéktáblán, szabálykönyvön valamint a tokeneken és figurákon kívül található Jack számára egy paraván ami mögé elrejtheti a nem publikus információkat tartalmazó játékelemeket.

Az angol nyelvű szabályáttekintőt itt találod meg!


Írd meg a véleményedet

Ehhez a termékhez még senki nem írt értékelést, vagy véleményt.

Ha ismered ezt a játékot, oszd meg véleményedet a többiekkel, segíts nekik a választásban. He tetszik a játék, akkor azért, hogy minél többen játszák, ha nem tetszik, akkor azért, hogy nehogy véletlenül megvegyék.