Blood Bound


Játékidő20 perc  Játékosszám6-12

Próbáld ki otthon azokkal,
akikkel játszani fogsz
Nincs raktáron

A kipróbálásról itt olvashatsz.


Kiadó: Fantasy Flight Games
Kiadás éve: 2013
Szabály a dobozban: Angol
Sorozat: Blood Bound játékok
Címkék: 6 vagy több játékosnak, mégsem partyjáték, Könnyű játék, Év játéka (nyertes/jelölt), Csapatépítő játékok
5990,- Ft
Várható érkezés:
20-30 nap

Kártyavédő, hogy "örökké" tartson

Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben.
Szeretnéd, hogy "örökké" tartsanak? Akkor ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk!
Általános használatra tökéletesen megfelel a Standard készlet, de ha biztosra akarsz menni, válaszd a Prémium készletet: ebben a kártyavédők anyaga 25%-al vastagabb, így még gyakori játék mellett is biztosan megvédik lapjaidat.

Standard készlet általános használatra

Kártyavédő - Swan 43*65 mm Standard (160 db-os) 1 db

Kártyavédő - Swan 70*120 mm Standard (150 db-os) 1 db
Össz ár: 1980,- Ft
Prémium készlet igényes játékosoknak

Kártyavédő - Swan 43*65 mm Premium (100 db-os) 1 db

Kártyavédő - Swan 70*120 mm Premium (75 db-os) 1 db
Össz ár: 1980,- Ft

Röviden a játékról, játékismertető


A Fantasy Flight games kiadásában megjelent Blood Bound a partijátékok egyik képviselője. 6-12 játékos élheti át egyszerre a Rózsák és Bestiák klánjának harcát, melyben mindkét fél arra törekszik, hogy az ellenfél klánvezérét kiiktassa. Lássuk milyen veszélyeket és intrikákat rejt a játék!
 
Véget nem érő ellentétek
A játék elején minden résztvevő kap egy-egy karakterkártyát, amin egy elég hangulatos kép található a karakteréről, valamint a klánjának szimbóluma, egy szám, és még néhány egyéb ikon is. Ezek a karakterkártyák egy jól megkevert közös pakliból kerülnek kiosztásra, így biztosítva, hogy senki ne tudja, hogy a többiek milyen klánhoz tartoznak. Miután a karakterkártyát kiosztásra kerültek, minden játékos lefedi a kártyáját egy áttekintő kártyával, ami úgy van kialakítva, hogy az alatta lévő karakterkártyából csupán egy ikont nem takar. Ebben az állapotban a játékos megmutatja a lefedett karakterlapot a baloldali szomszédjának, aki megnézi a le nem takart ikont. Ez az ikon az úgy nevezett nyom (clue), ami nagy valószínűséggel egyezik a karakter hovatartozásával is (bár nem minden karakternél).
 
Intrika és árnyékháború
A játék mechanizmusa egyszerű és könnyen befogadható. Az első játékos rendelkezik egy tőr alakú jelölővel, amint a saját körében átadhat egy másik játékosnak, akit le szeretne szúrni. Ilyenkor a megtámadott fél segítséget kérhet, ami lényegében annyit jelent, hogy egy jólelkű társa bevállalja helyette a támadást. Amennyiben valakit sérülés ér, értelem szerűen sebet kap, amit több féle képpen is jelölhet.
 
A játékos elvehet egy seb jelzőt, ami a saját klánjának színében pompázik. Ilyenkor minden játékos megnézi az áttekintő kártyáját melyen szerepel minden karakter és az azokon lévő ikonok (lényegében a sérülések szimbólumai). Tehát, ha valaki elvett egy piros sebjelzőt miután megsérült, akkor a többiek az áttekintő kártya alapján le tudják szűkíteni a kört azokra a karakterekre, akik képesek piros sebjelzőt felhasználni sérüléskor.
 
Sérüléskor a játékos elveheti azt a jelzőt is, amin olyan szám szerepel, ami a karakterlapján is megtalálható. Ilyenkor a karakter használhatja a speciális képességét. Ha valaki segítségnyújtás közben sebződik (vagyis átvállal egy sebet), akkor kötelező a számos sebjelzőt elvenni. Sajnos azonban ha már elvettük a számmal jelölt sérülésjelzőt, akkor többé nem vállalhatunk át sebet a társainkról. Ráadásul, mivel az áttekintő lapon a karaktereknél a számaik is fel vannak tüntetve, sokkal közelebb kerülünk a lelepleződéshez is. Ilyenkor ugyanis már tudható, hogy a játékos például a Guardian karakter, csak ha még nem kapott piros vagy kék sebjelzőt, akkor azt nem lehet tudni, hogy melyik klán Guardian-jéről van szó.
 
Minden karakter összesen 3 sebet képes elviselni, a negyedik megszerzése után fel kell fedni, fogságba esett. Amennyiben nem a vezér esett fogságba, a leszúrt, vagyis megsérült játékoshoz kerül a tőr jelző és most ő döfheti valamelyik játékos karakterébe azt.
 
Harc az ellenfél vezéréért
Amennyiben a felfedett karakter az adott klántagok közül a legkisebb számmal rendelkezett, a másik csapat megnyeri a játékot, mivel mindig a legkisebb számmal rendelkező karakter a klánvezér. Nagyon jó csavarokat vihet azonban a játékba, hogy bizonyos karakterek képességei meg tudják fordítani ezt a sorrendet, vagyis ha az adott játékos használja a képességét, onnantól már a legmagasabb számú játékos lesz a vezér. Vannak képességek melyek több sebet tudnak ejteni a megsérült áldozatokon, vannak olyanok is melyek védelmet biztosítanak, és így tovább.
 
Összegzés
A játék nagyon gyorsan lejátszható, fordulatos, sosem tudhatod pontosan kik vannak veled és kik ellened. A játék tartozékai nagyon jó minőségűek, a grafikai megjelenítés igen szép. A különleges képességek kellően váratlan fordulatokhoz vezethetnek, ha nem lenne elég az alap misztikusság. Elsőre talán úgy tűnhet, hogy a játék agyatlan szurkálásról szól, de valójában nagyon fontos szerepe van annak, hogy kitaláljuk ki lehet az ellenfél vezére, és célzottan őt üssük ki.
 
Kinek ajánljuk?
Mindenképp olyan társaságoknak érdemes beszereznie, akik gyakran összejönnek legalább nyolcan-tizen játszani, mert ilyenkor válik igazán érdekessé a játék. Akik szeretik a rövid partijátékokat szintén nyugodtan tegyenek vele egy próbát, valószínűleg nem fognak csalódni. Akik viszont valami hosszabbat, vagy kicsit komplexebb játékot szeretnének, azoknak talán megfelelőbb lehet a Resistance, mivel az is egy ehhez nagyon hasonló játék, de körülbelül kétszer ilyen hosszú játékidővel.
 
Mi van a dobozban?
54 kártya
65 jelölő
1 tőr jelölő
1 szabálykönyv
 

Értékelések, vélemények:


Értékelés:

írta Hevesi István
Dátum: 2014-10-04 19:26:59

Amikor mi először kipróbáltuk ezt a játékot, és a szabályokat magyaráztam, volt néhány ráncolt homlok és kétkedő tekintetek...
Aztán a társaságnak annyira bejött, hogy csak akkor hagytuk abba, amikor már ránk esteledett és nem láttuk a jelölőket :) Nagyon élénk partijáték, és szerintem lehet benne taktikázni is bőven.
Ritkán előfordulhat, hogy egy játékost a többiek "jólelkűen" addig sebeznek, hogy már az elején a játék szélére szorul, és csak végigüli, amíg a többiek kölcsönösen lemészárolják egymást;
másik hátránya, hogy hiába sikerültek a kártyák grafikái elég jól, az idő nagy részében lefordítva vannak az asztalon.
Összességében én kifejezetten elégedett vagyok vele, jó kis játék!

Írd meg a véleményedet

Ha ismered ezt a játékot, oszd meg véleményedet a többiekkel, segíts nekik a választásban. He tetszik a játék, akkor azért, hogy minél többen játszák, ha nem tetszik, akkor azért, hogy nehogy véletlenül megvegyék.