A Touch of Evil - The Supernatural Game

Használt társas

Játékidő120 perc  Játékosszám2-8  (4 játékossal a legjobb)

Próbáld ki otthon azokkal,
akikkel játszani fogsz
Azonnal kipróbálható

A kipróbálásról itt olvashatsz.

Szerző:
Jason C. Hill

Kiadó: Flying Frog Production
Kiadás éve: 2008
Szükséges nyelvismeret: Angol nyelvű
Szabály a dobozban: Angol
Sorozat: A Touch of Evil játékok
Címkék: Fantasy, Horror, Összetett stratégia, Ketten és többen is játszható, Hosszú játék, 6 vagy több játékosnak, mégsem partyjáték
16490,- Ft
14841,- Ft
Azonnal kapható
a boltban

Kártyavédő, hogy "örökké" tartson

Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben.
Szeretnéd, hogy "örökké" tartsanak? Akkor ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk!
Általános használatra tökéletesen megfelel a Standard készlet, de ha biztosra akarsz menni, válaszd a Prémium készletet: ebben a kártyavédők anyaga 25%-al vastagabb, így még gyakori játék mellett is biztosan megvédik lapjaidat.

Standard készlet általános használatra

Kártyavédő - Swan 65*90 mm Standard (160 db-os) 2 db
Össz ár: 1980,- Ft
Prémium készlet igényes játékosoknak

Kártyavédő - Swan 65*90 mm Premium (100 db-os) 3 db
Össz ár: 2970,- Ft

Röviden a játékról, játékismertető


A 19. század a fejlődő tudomány, a boszorkányság és az előítéletek kora. Shadowbrook apró városa sem különb, igaz a félelem ezen a településen nem teljesen ésszerűtlen. A közelben egy szörnyűség ólálkodik, amely sötétséget és rettegést idéz a falura. Csupán egy apró és bátor csapat képes szembeszállni a rémmel… de vajon sikerül megmenteniük Shadowbrook lelkét?

Üdv Shadowbrookban!

Ebben a játékban egy-egy szörnyvadászt alakítotok, akik megpróbálják elpusztítani a természetfeletti gonoszt. Mindezt tehetitek egymással versenyezve, megpróbálva a leggyorsabban elkapni a szörnyet, de akár együtt is dolgozhattok egy igazán erős démoni teremtmény ellen. Célotok eléréséhez nyomoznotok kell, át kell fésülnötök a várost és a környékét, megfelelő felszerelést kell szereznetek, végül pedig be kell hatolnotok a szörny területére.

A készülődés

A játék előkészületei kicsit hosszadalmasak, de ez a nagyobb léptékű játékoknál már csak így van.
Az első teendő a játéktábla felhelyezése az asztalra. Ezen szerepel Shadowbrook és a környező területek térképe, amit a játékosok be fognak járni. A tábla mellé fel kell még rakni az „árnyékjelzőt”, amin nyomon követhetitek a terjeszkedő sötétséget. A számolás a húszas mezőről indul – ha eléritek a nullát, a hősök elbuktak.
A kártyapaklikat külön-külön meg kell keverni és elérhető helyre kell helyezni. Kivétel a városi tárgyak paklija: a hősök ebből a pakliból nem húznak, hanem választanak majd, így nem is kell megkevernetek.

A hat bölcs is kikerül az asztalra. Ők a város jelentős személyiségei, akik sokat tehetnek a kalandorokért, ám mindegyiknek van egy titka. Egy-egy titokkártyát képpel lefelé melléjük kell helyezni. A játék folyamán a hősök utánajárhatnak ezeknek a titkoknak, ha mernek…
A gonosztevőt kiválaszthatjátok vagy kisorsolhatjátok, rajtatok áll. A négy szörny közül csupán egy terrorizálja a várost, a többire nem lesz szükségetek. Találkozhattok a vámpírral, a vérfarkassal, a madárijesztővel vagy a szellemlovassal (nem kérdés a választás!). A gonosztevő határozza meg, hogy milyen alattvalókkal, szörnyetegekkel fogtok találkozni a kaland folyamán.

A hősöket véletlenszerűen kell kiosztani, mindenkinek egyet. A nyolc kalandor igazán változatos. Itt van Karl, a katona; Katarina, a törvényen kívüli; Anna Marie, a tanárnő és így tovább. Mind-mind saját történettel rendelkezik és más célokkal érkezett a városba. A hősök két nyomozásjelzővel kezdenek, amiket a későbbiekben fel tudnak használni például tárgyvásárlásra, a szörny menedékének megkeresésére vagy éppen a titkok felgöngyölítésére.
Utolsó lépésként el kell döntenetek, hogy ki lesz az első játékos.

Irány a sötétség…

Minden kör három szakaszból áll: az első játékos cselekedetei, a többi játékos tevékenysége, végül egy rejtélykártya felcsapása.
A játékosok fázisa is három részre bontható: mozgás, harc az ellenséggel, valamint akciók végrehajtása.
A mozgáshoz dobni kell egy hatoldalú dobókockával. Az eredménnyel azonos mezőt haladhatsz. Más játékosokon átmehetsz, akár együtt is maradhattok. Az ellenség szolgáival való találkozás véget vet a mozgásodnak és meg kell ütköznöd velük.
A dobásod után dönthetsz úgy is, hogy a helyeden maradsz, és nem kívánsz továbbmenni. Ilyenkor ismét dobni kell egy kockával, aminek ha az eredménye egyes, megtámadtak.
Fontos, hogy ha a mozgásdobásod egyes, húzhatsz egy eseménykártyát. Ez azt jelképezi, hogy több időt töltöttél az adott területen és kicsit jobban átkutattad a környéket. Az eseménykártyák számos előnyhöz juttathatnak, ha sikerül jókor kijátszanod őket.
Amennyiben olyan területen fejezed be a mozgásod, ahol valamilyen alattvaló tartózkodik, harcba kell szállnod vele. A csata igen egyszerűen működik.
Annyi kockával kell dobnod, amennyi a harci képzettséged, illetve az ellenség is dob annyi kockával, amennyit az értékei meghatároznak. Minden ötös és hatos dobás egy sebet okoz. Ha valaki annyi sebet szerez, mint amennyi az életereje, elvesztette a harcot.
Ha a hősöd kiütik, a jelzője a városba kerül. Dobnod kell egy kockával, aminek az eredménye meghatározza, hogy mennyi nyomozásjelzőt, tárgyat és/vagy csatlóst vesztettél. A kalandozód a rejtélykártya felcsapásakor tér magához.
Amennyiben a gonosztevő szolgája veszített, a jelzője lekerül a tábláról és a hős megkapja az érte járó jutalmat.
Meneküléskor a hősöd azonnal átkerül valamelyik szomszédos mezőre. Fontos, hogy ha körülötted mindenhol van valamilyen gonosz lény, nincs hova menekülnöd, harcolnod kell.

Az akciók végrehajtása a hősök körének leglényegesebb pontja. Ilyenkor fedezitek fel a körülöttetek lévő tájat, beszélgettek a lakosokkal, nyomokat kerestek, vadásztok és így tovább. A legtöbb ilyen akció nem kötelező, egyet leszámítva.
A táblán elfoglalt mező különleges eseménye mindenképp’ létrejön. A négy sarok (az öregerdő, a birtok, az elhagyatott erőd és a szélmalom) külön paklival rendelkezik, amikből fel kell húznod egyet és hangosan fel kell olvasnod. Ilyenkor találhatsz valamilyen segítséget, de akár meg is támadhat valami rémség. A többi nevesített terület különleges eseményei a táblán vannak feltüntetve – a városi épületek esetében néha több is. Az utak nem rendelkeznek semmilyen jellemző eseménnyel, így ezeknél ez az akció nincs.
Amennyiben olyan területen állsz, ahol szerepel egy nyomozásjel, ingyen kapsz egy nyomozásjelzőt.
Három nyomozásért cserébe egyet gyógyulhat hősöd. Ez jóval drágább, mintha a falu orvosa segítene, viszont így nem kell visszautazni a településre.
A bölcsek egyik titkát meglesheted két jelzőért cserébe. Csak te tudhatod meg, hogy mi szerepel a kártyát, nem mutathatod meg a többieknek. A kártyát vissza kell tenned képpel lefelé.

Vehetsz barlangkártyát is. Ez annál olcsóbb, minél inkább sötétségbe borult a világ, így a játék elején nehezen juthattok hozzá, később viszont szinte bármikor. Mindenkinél csak egy ilyen kártya lehet, és nem mutathatjátok meg, hogy kinél melyik van. A kártyán szereplő helyszínen rejtőzik a gonosztevő, ahol megütközhetsz vele.
A rejtély fázisában a gonosztevő keseríti meg az életeteket.
Némely hatás a rejtély kezdetekor lép érvénybe, így ezeket kell először végrehajtanotok. Ezután a kiütött hősök magukhoz térnek, majd a gonosztevő is gyógyul egy keveset.
Ezek után kell felhúznotok a rejtélykártyát, amit fel is kell olvasnotok. Számos esemény történhet, például új szolgák jelenhetnek meg a világban vagy maga a főgonosz is elragadhatja valamelyik bölcset, esetleg hosszú távú hatások léphetnek érvénybe.
A kör utolsó lépése az első játékos jelzőjének továbbadása.

A leszámolás

A gonosztevő legyőzésének egyetlen módja a leszámolás. Ilyenkor behatolsz a rejtekhelyére és az otthonában csapsz le rá, mindent feltéve egy lapra. Ám ahhoz, hogy harcba szállhass a rémmel, rendelkezned kell a megfelelő barlangkártyával. A barlangkártyán jelzett helyre kell utaznod, majd a lapon szereplő nyomozásköltséget ki kell fizetned. A harc csak ezután veszi kezdetét.
A vadászcsapat megalakításához kiválaszthatsz legfeljebb két városi bölcset, akik veled tartanak a rejtekhelyre. Bölcsen válassz, hisz’ ha nem ismered a titkaikat, könnyen hátba támadhatnak!

A csapat összeállítása után fel kell fedni a titkokat. Amennyiben valamelyikük titkon a gonoszt szolgálja, azonnal átáll a gonosztevő oldalára és vele is meg kell küzdened.
A többi játékos – akik nem vesznek részt a rajtaütésen – megvádolhat egy-egy bölcset a faluban maradottak közül. Ehhez két nyomozásjelzőt kell elkölteniük. Ha a megvádolt személy titokkártyáján az szerepel, hogy a bölcs a gonosztevő oldalán áll, azonnal a főgonosz segítségére siet. Ha a személy igazából jó, a vádló játékos minden nyomozásjelzőjét elveszíti! Nem érdemes csak úgy vádaskodni…
A harc ezek után ugyanúgy folyik, mintha egy alattvalóval ütköznél meg. Igaz, a gonosztevő jóval erősebb, több kockával dob, valamint a bölcsek is adnak valamilyen segítséget, de alapjaiban nem változik meg a csata menete.
Amennyiben sikerült leszámolni a rémséggel, a játék véget ért és nem csak a csatát nyeri meg a játékos, hanem az egész játékot! Gratulálunk, megmentetted Shadowbrookot!

A doboz tartalma

Egy játéktábla, nyolc hősfigura és a kártyáik, 50 eseménykártya, 50 rejtélykártya, 20 birtokkártya, 20 szélmalomkártya, 20 öregerdő kártya, 20 elhagyott erőd lap, 20 barlangkártya, 20 titokkártya, 16 városi tárgylap, 6 városi bölcskártya, 6 vérfarkas átokkártya, 6 referencialap, 4 gonosztevőlap és az alattvalók táblázata, 16 dobókocka, számos jelző és egy zenei CD.

Végszó

A Touch of Evil egy egészen jó és egyedi játék. Maga a világ és a téma habár nem egyedülálló, nagyon jól megragadja az embert és igazi B-filmes szörnyvadászat-hangulatot teremt. Ki ne szeretne Van Helsingként vadászni a vámpírokra? Esetleg a vérfarkast üldözni a közeli erdőkben? Vagy éppen az utcákon kísértő szellemlovast elűzni? Bizonyára sokaknak tetszeni fog ez a téma.

Flying Frog Productions korábbi játékainál már megszokhattuk, hogy minőségi eszközökkel látják el a játékost és ez most sincs másképp’. Mind a kártyák, mind a jelzők, a figurák, tábla kiváló minőségűek, így ezekre nem sok panasz lehet. A jelzők közt egyébként találtok jó pár olyant is, amit nem fogtok használni a játék során. Ezek a házi szabályokhoz, illetve a később megjelenő kiegészítőkhöz kellhetnek.
Meg kell említeni a játékhoz kapott CD-t is. Ezen körülbelül félórányi zene szerepel, amik remek hangulatot teremthetnek. Egyetlen szépséghibája, hogy a játék egy-két óráig biztos eltart, így a CD hamar véget ér…

Az alapszabályok igen egyszerűen megtanulhatok, így hamar elkezdhettek játszani. Később, mikor már elég jól megy a játék, számos opcionális szabályt is bevethettek. Ilyen például a farkasember átka vagy a leszámolás során bekövetkező véletlen események.
A játékot csak ajánlani tudom mindazoknak, akiket lázba hoznak ezek a teremtmények, szeretnek kalandozni és imádják a hősies ütközeteket a világ megmentéséért!

Angol nyelvű szabálykönyv

Vélemények:

Ehhez a termékhez még senki nem írt értékelést, vagy véleményt.

Írj véleményt a játékról

Ha ismered ezt a játékot, oszd meg véleményedet a többiekkel, segíts nekik a választásban. He tetszik a játék, akkor azért, hogy minél többen játszák, ha nem tetszik, akkor azért, hogy nehogy véletlenül megvegyék.

Kiegészítők:


 
6490,- Ft
Várható: 20-30 nap



Nem rendelhető,
nem tudjuk lesz-e


 
6490,- Ft
Várható: 20-30 nap


 
11990,- Ft
Várható: 20-30 nap